Jump to content
Annons

750 mhz o 256 mb ram att spela me cubase sx


FXboy

Recommended Posts

kanke de e dumt att jag frågar sån fråga. men jag behöver hjälp me att få reda på en sak. jag har en dator med 750 mhz och 256 mb ram, så min fråga e om jag kan använda cubase sx att spela in? jag kommer inte spela in mer än 4 spår och typ lägg litte effkter o använda midi? hjälp?????????????? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tidigare körde jag Cubase VST 5.0 på en P3 800 MHz, 256 ram. Det funkade fint att köra ca 8-10 audiospår, effekter och ca 3-4 enklare VSTi. En fråga bara, är det inte lite onödigt att köpa SX för drygt 7000 då du har en så pass begränsad dator?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidigare körde jag Cubase VST 5.0 på en P3 800 MHz, 256 ram. Det funkade fint att köra ca 8-10 audiospår, effekter och ca 3-4 enklare VSTi. En fråga bara, är det inte lite onödigt att köpa SX för drygt 7000 då du har en så pass begränsad dator?

visst e det onödigt att köppa sx för den dator jag har. men jag kunde inte få tag i nån demo o tästa den själv. på cubase sida när jag registerar mig då för jag en läng att ladd demom men den funkar fan inte. vet ni var kan jag få demon? o tästa själv på min packade dator så att jag inte går runt o frågar duma fråger...

😆 tack för er råd o hjälp grabbar

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är helt ok, man får ställa dumma frågor 😆

Vad jag tycker att du ska göra är att först kanske prova något av de gratis alternativ som finns. T. ex. köp ett nummer av computer music (Computer Music) på skivan som medföljer tidningen får du en audio/midi sequencer (som är helt ok) och ett gäng plugins. Om du tycker att det fungerar tillfredsställande på din dator men känner att programmet är något begränsat för dina behov kan du börja överväga att köpa t.ex Cubase SE eller SL (dessa kan du sedan uppgradera till SX om behovet uppstår). På så sätt slipper du slänga pengar i sjön.

Lycka till!

Redigerat av Straka
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är helt ok, man får ställa dumma frågor 😳

Vad jag tycker att du ska göra är att först kanske prova något av de gratis alternativ som finns. T. ex. köp ett nummer av computer music (Computer Music) på skivan som medföljer tidningen får du en audio/midi sequencer (som är helt ok) och ett gäng plugins. Om du tycker att det fungerar tillfredsställande på din dator men känner att programmet är något begränsat för dina behov kan du börja överväga att köpa t.ex Cubase SE eller SL (dessa kan du sedan uppgradera till SX om behovet uppstår). På så sätt slipper du slänga pengar i sjön.

Lycka till!

jag tror jag tar o använder sampletude den värkar bra o spela in gitarr oså.

jag ville bara få reda om man kunde använda cubase i min pakcade dator , men det värkar at jag måste köppa ny dator för att använda den men jag skiter i cubase o tar o använder andra inspelinings program det fins hur mycket som hells o sen kan jag mixa o lägga vsti i fl studio.(sampletude+FL studio funkar hur bra som hälls behöver fan inte cubase skiten.

men tack förr ert hjälp o råd grabbar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...