Jump to content
Annons

Vart i hela friden får man tag på logic pro 9?!?!?!


Aveton

Recommended Posts

Hej!

Vill verkligen få tag i logic pro 9, men hittar verkligen ingenstans man kan köpa det. Vill inte ladda ner det olagligt heller.

Vart i hela friden får man tag på det? Är det någon snäll själ som kan sälja sitt om man uppgraderat till logic X?

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok, har köpt ny dator nu med os mavericks och verkar inte som någon av de torrenter på nätet är kompatibel med logic 9 heller.

Ska gå en logic pro 9 kurs i november. Just därför är jag angelägen att ha logic pro 9...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, har köpt ny dator nu med os mavericks och verkar inte som någon av de torrenter på nätet är kompatibel med logic 9 heller.

Ska gå en logic pro 9 kurs i november. Just därför är jag angelägen att ha logic pro 9...

Om jag vore du skulle jag avboka den kursen. Ser ingen mening med att gå en kurs för ett äldre program, om man då inte redan skulle ha 9an och inte kan något om den. Logic pro x var/är även bra mycket billigare än 9, och är egentligen inte så svår att hantera. Det är logiskt uppbyggt, och är det något man inte kan så kan man antingen googla, kolla på youtube eller fråga här på forumet. Det är som sagt ett ganska enkelt program att jobba i. Är man van datoranvändare så är det ganska lätt att komma in i det, även utan en kurs 🙂

Redigerat av KlasVonKlas
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår hur du menar.

Men kursen är mer än bara "såhär gör du i logic pro 9"

Det är mycket med hur man producerar musik i allmänhet. Hur EQ och allt egentligen funkar osv.

Ska kolla med de om man kan gå kursen med logic pro X!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår det, men som sagt så finns det mycket sånt på nätet redan, helt gratis. En kurs är såklart inte fel att gå då man har någon att bolla frågor och tankar med. Men om du inte är helt ny när det gäller inspelning och musikskapande så fungerar fria guider på nätet utmärkt, t.ex denna video, som också har flera följande videro:

Om du dock inte vet hur eq, kompressor m.m fungerar och vad de gör, då kan en kurs vara bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Både 8 an och 9 an är skitbra program x vet jag inget om. Jag köpte nyss en 9 a på ebay i england så det går allt. Det blev runt samma oris som för x om jag inte minns fell. Det är ju i och med logic 9 en ganska liten låda så den är billig att skicka oxå. 9 an rockar fett lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kolla med de om man kan gå kursen med logic pro X!
Förmodligen kan du gå ganska avancerade Logic 9-kurser med Logic X. Det är trots allt samma program och även om saker kan se lite uppfräschat ut så heter alla funktioner likadant.
Men kursen är mer än bara "såhär gör du i logic pro 9"

Det är mycket med hur man producerar musik i allmänhet. Hur EQ och allt egentligen funkar osv.

Då är jag övertygad om att du kan det.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...