Jump to content
Annons

Pro Tools 11 input ljudkort


Von Tratt

Recommended Posts

Hej,

Jag kan inte få mitt Pro Tools 11 att hitta någon input på mitt ljudkort. (Allen & heat zed 12-fx)

Den hittar output och man kan spela upp ljud från PT utan problem.

I I/O:s-fliken "input" är allt helt gråmarkerat. Man kan inte välja eller trycka på något.

Har avinstallerat PT och installerat det igen men problemet kvarstår.

Under "hardware" kan man se att ljudkortet har två input och två output som båda är avsatta till PT.

Någon som har en ide eller lösning på mitt bekymmer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla i manualen om hur du skall koppla mixern till datorn och vilka inställningar du kan göra.

Efter ha googlat runt lite då jag är ute efter en mixer själv så hittade jag manualen i pdf.

http://www.allen-heath.com/media/AP7085_2+ZED12FX_16FX_22FXUG.pdf

Det finns ett kapitel om hur du kopplar mixern till pro tools. Visseligern Pro tools 9 men det borde inte vara någon större skillnad i din dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, är ljudkortet valt i: "Setup-Playback Engine-´Allen&Heat´ "? Inget annat som är förkryssat där, t.ex. Pro Tools Aggregate?

mvh/Peter

PS: kollade PT 11:an när jag fick mer tid, det verkar som du bara får stereo in/ut när Pro Tools Aggregate är valt, byter man till sitt ljudkort i "Playback Engine" kommer alla in- och utgångar med.

DS.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Pro Tools Aggregate är en sammanslagen enhet som PT skapar vid installationen (första starten), och som består av de inbyggda in- och utgångarna som sedan 10.7 syns som separata enheter. Men du kan lägga till andra ljudkort till den, eller skapa fler sammanslagna enheter med flera ljudkort själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...