Jump to content
Annons

Vilket av dessa två melodi/drop ska jag välja? (electro/house)


paulane (oregistrerad)

Recommended Posts

paulane (oregistrerad)

Satt lite vid FL och knådade ihop en bas å lite annat jag tyckte lät bra ihop. Blev i vilket fall två melodier/drop som inte alls går ihop och därför måste jag välja en att gå vidare med. Tänkte därför att ni kanske kunde lyssna och säga vilken ni tycker? Om ni tycker någon av dem låter bra i huvud taget de vill säga.

Jag vet att introna låter skit men byggde dem på någon sekund så de är bara där tillfälligt. Sedan har jag inte mastrat eller mixtrat, så ni kan behöva höja volymen lite för att höra ordentligt. Tack på förhand!

https://soundcloud.com/paulane-2/vilken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
paulane (oregistrerad)

Zakyath: asså? Kan du komma på vilken?

Unicron: hänger inte riktigt med, kan du utveckla?

Vad tycker ni annars då? Är de värt att gå vidare med eller bättre att skrota och bygga nåt nytt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix, ingen aning! Har ingen koll på vad någon av låtarna som spelas heter. Hör bara sån musik när jag är på klubbar. Det var dock inte slående, utan snarare bara typ likt. Jag tyckte båda verkade ha potential, men håller med om att det kan behöva skruvas lite rent klangmässigt.

Redigerat av Zakyath
Link to comment
Dela på andra sajter

Zakyath: asså? Kan du komma på vilken?

Unicron: hänger inte riktigt med, kan du utveckla?

Vad tycker ni annars då? Är de värt att gå vidare med eller bättre att skrota och bygga nåt nytt?

Menade bara att jag skulle ha bytt ut lead-ljudet i dropet till något mer distinkt som överraskar lyssnaren och ger mer karaktär till låten. Tänk typ Bingo Players eller TJR.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Björn Lundberg (oregistrerad)

Tycker att andra droppet var klatchigare! Kan hålla med om att du kan experimentera runt med olika ljud till droppet så att det kanske blir vassare.

Lycka till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Björn Lundberg (oregistrerad)

Va ni babblar strunt i såna här diskutioner spelar det nån roll vad det liknar eller vilken stil man kan gemföra det med.Mitt råd till dig gör två låtar istället diskutera inte med andra hitta insperationen och källan i dig själv utväckla den bry dig inte vad andra tycker det är du som skappar musiken och ska va nöjd med det du gör. 🙂

Hur tänker du egentligen? Konstruktiv kritik på det man gör är väldigt värdefullt, klart att man ska bry sig om vad andra tycker då det är lätt att bli "hemmablind" i det man gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...