Jump to content
Annons

Missljud med Bombfactory Plugin


Audiorent

Recommended Posts

installerade precis BF som man kan få som gratisplug från Digidesign just nu. När jag koppla in vissa effekter fick jag egendomliga missljud typ digitalsprak och dylikt. Även om jag stängde av effekten fanns de kvar så det enda sättet att bli av med dem vara att stänga av programmet och starta upp på nytt. Någon som upplevt detsamma??

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
installerade precis BF som man kan få som gratisplug från Digidesign just nu. När jag koppla in vissa effekter fick jag egendomliga missljud typ digitalsprak och dylikt. Även om jag stängde av effekten fanns de kvar så det enda sättet att bli av med dem vara att stänga av programmet och starta upp på nytt. Någon som upplevt detsamma??

Mattias

Vilken eller vilka pluggar är det du talar om? Om du syftar på Masterizer så förstår jag vad du syftar på för missljud.. de ska va så.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

nej jag vet mycket väl hur masterizer fungerar ....jag hade compressorn BF76 igång plus att jag kollade igenom hur de andra funkade. Jag fick ett antal konstiga fel på ett antal kanaler och de försvann inte ens när jag tog väck pluggarna..... De kanske inte har något alls att göra med Bombfactory men de uppkom när jag prova de pluggarna så det kändes som att det borde vara de som skapade problemet. Fick som sagt starta om programmat för att återgå till det normala

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en digirack 002R med PT Le 6.4. Win Xp med SP1 på en Delldator. Har precis rensat ut allt på datorn och bara installerat det jag behöver.

Nej det hände bara en gång än så länge men jag hör av mig om du uppkommer igen. Förutom sprak och knäpp blev min drumloop helt deformerad ljudmässigt

BTW när jag öpnnar upp ett sparat arr får jag ofta följande felmeddelande:

"det går inte att hitta procedurstartaddressen WMCreatereader i DLL-filen wmvcore.dll"

får ofta också meddelanden om att jag skall sänka H/W buffer size trots att den redan är låg?

Har precis inskaffat systemet men än så länge har det varit allt annat än stabilt. Vad jag vet så har jag trimmat PC-burken enligt PT-manualen.

Körde med Soundscape SSHDR+ innan så jag är ju väldigt bortskämd med ett stabilt inspelningssystem. Hoppas verkligen att det går att få bättre annars vågar jag inte lita på den vid viktiga inspelningar.

MVH

Mattias

AUDIORENT STUDIO

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en digirack 002R med PT Le 6.4. Win Xp med SP1 på en Delldator. Har precis rensat ut allt på datorn och bara installerat det jag behöver.

Nej det hände bara en gång än så länge men jag hör av mig om du uppkommer igen. Förutom sprak och knäpp blev min drumloop helt deformerad ljudmässigt

BTW när jag öpnnar upp ett sparat arr får jag ofta följande felmeddelande:

"det går inte att hitta procedurstartaddressen WMCreatereader i DLL-filen wmvcore.dll"

får ofta också meddelanden om att jag skall sänka H/W buffer size trots att den redan är låg?

Har precis inskaffat systemet men än så länge har det varit allt annat än stabilt. Vad jag vet så har jag trimmat PC-burken enligt PT-manualen.

Körde med Soundscape SSHDR+ innan så jag är ju väldigt bortskämd med ett stabilt inspelningssystem. Hoppas verkligen att det går att få bättre annars vågar jag inte lita på den vid viktiga inspelningar.

MVH

Mattias

AUDIORENT STUDIO

Du säger att trumloopen vart deformerad, hur då? Gjorde du en AS process eller?

Error vid öppning av sparade arr...

Vad händer sedan, måste du start om eller rullar det?

Har sökt runt lite på dina felmeddelanden men inte hittat något...

Mitt tips är att du slänger iväg en rapport till supporten......

Link to comment
Dela på andra sajter

nej jag gjorde ingen AS-process utan stoppade in lite plugins på några kanaler bara för att testa dem. Svårt att beskriva ljudet men ett mellanting mellan kraftigt fasfel och digital överstyrning/rundgång.

vid felmedelandet så klickar jag bara på ok o sen funkar det som vanligt så än så länge har det ju inte varit något stort problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...