Jump to content
Annons

Precis hemkommen


hackeman

Recommended Posts

Annons

Jag reser också mycket i tjänsten... sitter ofta i bil runt om i stockholm..åker till ställen som: Birger Jarlsgatan, Sturegatan..kanske en sväng till Kungsholmen... ja , ett hektiskt liv alltså... 😉

Sorry Hacke, jag har ingen större erfahrenheit av att resa i tjänsten

det längsta jag varit borta i tjänsten är en vecka på hotell i Borås när jag hade ett projekt inom Ericsson... DET tyckte jag var jobbigt... 😛

SÅ du har min Empati

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som reser mycket i tjänsten tycker att det suger. De som inte reser i tjänsten tycker att det suger! Hur skall Ni ha det egentligen?

Nånstans mellan mycket och ingenting alls kanske?

Som mest har jag legat på 200 flygdagar om året, och det är såklart för mycket. Men jag skulle nog tycka 0 flygdagar om året var för lite. :rolleyes:

Eller inte... med 0 flygdagar i tjänsten skulle det bli roligare att resa privat..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl så att första gångerna man får hotellfrukost är det rätt mysigt, men 794 gången suger det friskt. Frågan är vad som är lagom? Själv har jag lyckats dra ner lite, lyckas hålla mig hemma i två veckor och reser den tredje, då blir det uthärdligt....

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi drar iväg med bandet på spelningar efter ett längre uppehåll är det alltid kul, speciellt när vi spelar både fredag och lördag på samma ställe. Lördagsfrukosten brukar vara en njutning. Vi brukar förse oss rikligt av den goda frukostbuffén, lägga beslag på alla morgontidningar och mysa. Dessa frukostar kan ta ett par timmar. Man hämtar mer från buffén, provar någon vansinnig te-sort och byter tidningar med varandra och kan sitt där med sitt tråkiga morgonhumör och sura i tystnad. Efterhand som frukosten går vidare lättar humöret. Sen är resten av dagen i och för sig jättetråkig. Man går bara och väntar på att man skall få spela. På vissa ställen får vi i och för sig "soundchecka" hela dagen om vi vill och det är kul! Då repar vi in nytt, jammar, fiser ut vår frukost (var vi tvungna att trycka i oss så många löskokta ägg?!) snusar och ljuger ihop absurditeter.

En spelledig eftermiddag i Stöten, Sälen för ett par år sedan drog vi fram öl, whisky, rödvin, hämtade god mat från restaurangen och smög in i vår stuga. Sen såg vi "Spinal Tap"! Sen körde vi favoritmusik på högsta volym och avslutade kvällen sent på natten med "De flammande rumphålens dans"! Kan det bli bättre? Näppeligen! Om någon undrar vad jag menar med det sista, kolla in tråden "Tales from the road"!

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi drar iväg med bandet på spelningar efter ett längre uppehåll är det alltid kul, speciellt när vi spelar både fredag och lördag på samma ställe. Lördagsfrukosten brukar vara en njutning. Vi brukar förse oss rikligt av den goda frukostbuffén, lägga beslag på alla morgontidningar och mysa. Dessa frukostar kan ta ett par timmar. Man hämtar mer från buffén, provar någon vansinnig te-sort och byter tidningar med varandra...

Fram tills där avundades jag dig för din förmåga att avnjuta resandet. Fan va jag saknar den gamla goda tiden när det var kul att resa, när man kände "tjohooo jag är på väg nånstans" varje gång man kom till en flygplats. Gaaaaaaamla goda tiden. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...