Jump to content
Annons

Undvik flygplan när du är lite förkyld


Linus

Recommended Posts

Fick lite lätt förkylning på semestern. Vid landningarna på flygresan hem fick jag ett märkligt lock (ja, det kändes inte som ett "vanligt" lock för öronen) som inte gick att tryckutjämna. Det gjorde landningarna ganska plågsamma och gav också rejält nedsatt hörsel under mellanlandningar och hemkomst.

Under hela dagen hjälpte det inte att blåsa ut, gapa och gäspa, tugga eller röra på käkarna. Jag tog både Nasonex och Rinexin och locket släppte först under nattsömnen.

Däremot är hörseln sedan dess fortfarande nedsatt på det ena örat och har varit så i flera dagar. Fruktansvärt irriterande.

Kompensations-EQ för tillfället:

Ah48Wxx.png

Förhoppningsvis släpper väl det inom några veckor av slemlösande och avsvällande medicin så förkylningen trängts undan. Som tur i oturen är jag föräldraledig och därmed har situationen inte påverkat arbetsförmågan eller jobb i studion.

Men kom ihåg - är du det minsta förkyld och är beroende av din goda hörsel, undvik att resa med flyget!

EDIT:

Följer upp tråden med att säga att efter en vecka med avsvällande Rinexin har min hörsel blivit lite bättre.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Linus tränger ilsket sig in i cockpit, och bah "hur fan flyger ni egentligen? Man hör ju i-n-g-e-n-t-i-n-g!".

Har råkat ut för liknande, men det här låter värre. Trist. Har extremt svårt att tro att det sitter i nån längre tid. Lagom kul om man är sugen på att göra musik och sånt dock. Ring 1177 eller nåt och hör vad du kan göra. Skadar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har råkat ut för samma sak. Tipset är väl att ta nässprej innan och under flygningen.

Jag tycker mig även ha sett att förkylning och höga ljudnivåer är en dålig kombination.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...