Jump to content
Annons

Någon intresserad av att mixa house för rimlig peng?


JNT

Recommended Posts

Tja!

Har skrivit här angående en låt jag gjorde klar med vocals på, den åkte in på mastering osv. Sen när jag skulle lägga upp den på soundcloud la dem en distortion på alla high ends och jag har provat att lösa detta på alla sett förutom gå in i mixningen, så förmodligen är det fel där.

Skulle vilja att någon annan mixa den här istället så jag VET att den blir bra & kommer upp på soundcloud.

Finns det några duktiga som mixar för en rimlig peng?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag gissar på att du kör 32-bitars, vilket gör att du kan köra över 0dB utan att det distar. Soundcloud konverterar om till mindre bitar, vilket gör att det kommer dista satan. 🙂

Är låten stor? Många kanaler? Är den inte omöjligt stor kan jag ta en titt på den, förutsatt att alla kanaler är lika långa, så jag kan dra in dem i min DAW. (Håller på med en del andra projekt oxå.)

Om du kör sång, har du dubbat? I annat fall kan det bli lite knepigt att få sången att sticka ut. Men som sagt, om du orkar bounca ner låten, kan jag ta en snabbtitt på den, göra en rough-mix och gillar du det så kan jag göra ett försök att få den å låta bra. 🙂

Du kan ju lyssna på mina soundcloud-låtar och bedöma ifall det är tillräckligt bra för dig. Producerat och mixat av mig, mastrat av tredje part. https://soundcloud.com/cathrinemilton

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...