Jump to content
Annons

Hur många lyssningar har din populäraste Spotify låt?


chiptraxxx

Recommended Posts

Hur många? Kan vara intressant att jämföra vad som går hem i stugorna då många här är glada amatörer utan skivbolag i ryggen vilken får statestiken att bli lite exaktare pga bristande anonsering/reklam.

Eller tvärtom?

Gärna lite bakgrunds info om låten 🙂

Så hur många lyssningar har din mest lyssnade låt på Spotify?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

...I mitt fall, som har låtarna på Youtube istället för Spotify, så verkar det vara:

"Where no monsters go" som spelats 1445 gånger sedan 28 augusti 2011.

Den finns på tre ställen på tuben så uppdelat: 598 + 390 + 457 ggr, inklusive "trubadurvarianten" som legat ett år. Det kan vara så att trubadurvarianten fått "oförtjänt" många lyssningar då jag nämnde i sök-taggarna att jag använt Apogee One. Jag har inget större följe på Youtube eller FB. Så dom har väl haft otur helt enkelt när dom klickat på mig.

...Så, visserligen inte Spotify. Men som jämförelse. Skulle man kunnat räkna med att den skulle spelats oftare på Spotify?

...Hoppas detta gav något. Du kan ju själv, i alla fall på Youtube, se hur många lyssningar man får.

EDIT: Lite bakgrundsinfo om låten... Jag skrev den strax efter Utöya-händelserna. Jag fick nån melodislinga, med några ord, i huvudet som jag nynnade på när jag krattade gräs. Kom fram till att det passade att väva in Utöya i detta. Jag valde att beskriva teroristen som ett oväder/monster då jag läst att i Norge ville man inte ens omnämna honom vid namn. Den är skriven på gitarr. Jag skriver mest vid pianot men hade inte tillgång till detta just då. Det blir kanske lite olika arr när man skriver med olika instrument. Jag spelade in låten på en Ipod Touch 2:a generationen, med MultiTrack DAW installerat. 8-spårsvarianten (av max 24 på Ipod Touch, tror jag). Jag använde kanske hälften dessa. Jag har för mig jag använde en Shure sm57 som jag kopplade via headsetingången. Gitarren var en elgitarr, Variax 500 med akustiskt simulerat ljud.

http://www.youtube.com/watch?v=uISPAVijWHM

http://www.youtube.com/watch?v=aKhzLubpkyU

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Min mest spelade är:

ONSatan – The Snowden effect

Den är spelad 1245 gånger på typ två månader.

Men, eftersom "den låter som den låter", jag inte gjort någon reklam, ej spelat ute etc etc så utgår jag ifrån att 99,99% är stremat av "de närmast sörjande"...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Länkar till flest spelade hos Spotify, Soundcloud och

1368 Spelningar - Spotify Thinkingmachine – Lies

1895 - Spelningar - Soundcloud https://soundcloud.com/simple-machine/lucy-remastered

754 - Spelningar - Youtube https://www.youtube.com/watch?v=L4c8PQTuzS8

Skralt med spelningar mao...

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Violent work of art - as the sky comes falling down 17 800 lyssningar....

Samma låt hade 75 000 views på Youtube men är visst nedplockad.... det var inte vi som lade upp den. Våran populäraste på Youtube för tillfället verkar vara wars to win and wars to lose med 32 300 visningar.

Redigerat av sadomachine
Link to comment
Dela på andra sajter

Juni Järvi - (I love it when you call me) Baby

Juni Järvi – (I Love It When You Call Me) Baby

56 719 spelningar är den visst på. Förmodligen för att det är min duett med Annika Norlin aka Säkert, Hello saferide. Nästa efter det har cirka 18 000 spelningar, även det en duett (Markus Krunegård). Efter det ligger det på 7,5k spelningar i runda slängar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina två låtar har vad jag fattar inte spelats en enda gång av en enda jävel.

Håkan Nilsson & The Flying Saucers – Johnny Steam.

Håkan Nilsson & The Flying Saucers – Segla bort.

Eller oxå är det som vanligt jag spm är idiot. Tycker att basisten o trummisen borde ha spelatr låtarna en gång var i alla fall. Men det kanske de inte gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina 2 populäraste är från min gamla grupp Tunnan och Moroten. Båda improviserade låtar inspelade hemma på pojkrummet med kassettporta 1998. Brukade vänta tills morsan och farsan gick ut och handlade mat på lördagar sen var det bara tuta och köra 😄

Bajs i Bastun (spotify)

585.000

Bajs till Frukost (youtube)

405.000

www.youtube.com/watch?v=FdPzEQdEGic

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha!! Seriöst är du tunnan och moroten???? Vi brukade lyssna på det på rasterna i typ fyran, fick från typ kazaa, du e fan rockstjärna i mångas ögon ska du veta <3

Haha det är en riktigt märklig känsla av starstruck-het. "Röka bajs i skolan" var nog den mest spelade låten among friends när jag gick gymnasiet. Fantastisk! Tack för den !

Japp tunnan här 🙂 har inte lyckats lägga ner med bajsmusiken ännu brukar ibland försöka göra nåt annat men brukar sluta med att det smyger sig in nåt oseriöst ändå 😛

Kul att ni lyssnade i skolan var nog lite det jag hoppades på när jag spelade in tror jag att man kunde terrorisera lärare med det tillexempel kommer dock inte ihåg exakt varför det just blev texter om bajs förutom att texten i bajs i bastun är baserad på en sann historia med en som sket på sig i bastun, resten är dock påhittat 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...