Jump to content
Annons

AES -> Dante protocol - någon här som kört med det?


KillwithSkill

Recommended Posts

Tja!

Ska göra ett stort mixjobb, en livekonsert, storband och bortåt 50-60 kanaler om nån vecka och det ska även spelas in. Ska använda mig av DN9650 Network Bridge sen bara rätt in i nån laptop via nätverkskortet.

Någon som har erfarenhet av detta och har några tips?

Ang latency så är det oväsentligt då det bara ska trackas ner på hårddisk och sen mixas.

Var inne på att köra split via madi först. Men eftersom jag ska köra på ett Midas PRO2 som kör AES och inte madi så verkar den här lösningen vara smidigast.

Har faktiskt aldrig funderat på varför det är så ovanligt att spela in ljud via nätverket? För det är ju apsnabbt.

Naturligtvis måste en drivrutin installeras. Men undrar hur det ser ut i enhetshanteraren (pc) / Ljud midi-inställningar (mac)?

Iallafall så får jag tillgång till 64 I/O.

Sen undrar man ju hur det blir på samplingsfrekvensen. Midas kör i 96 khz. Undrar om det det kan konverteras ner i realtid till önskad samplingsfrekvens? Helst till 44.1... Annars så kan det bli jobbigt för en hårddisk i 60 kanaler i 96khz. Speciellt om det ex bara finns USB 2.0. Sen blir det att köra in i formatet CAF då filerna finns kvar på disk vid en ev. krasch av systemet.

Nån som har lite tips och idéer så mottages det varmt!

Mvh// KWS 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...