Jump to content
Annons

Ett konstigt problem med Cubase 6


Musiker81

Recommended Posts

Jag har ett konstigt problem med Cubase 6. Jag har ett RME AIO ljudkort.

Och jag kör med ett digitalpiano och har en midiplugg som heter Ivory VST.

Jag håller just nu på med att gå igenom några gamla låtar bland annat att sänka basen

i trumljudet i dom plus några andra saker. Jag skriver alltid ut två versioner av låtarna

därför att en version av dom ska jag ha på min hermsida så att man ska få provlyssna på låtarna.

Så här är problemet när jag ibland har skrivit ut dom båda versionerna och ska lyssna på dom

så ibland så låter introt i den korta versionen för starkt alltså den vanliga och långa versionen

låter bra men introt i den korta versionen låter starkare alltså för starkt. Dom ska ju själklart låta

lika starka. Vad kan det vara för fel. Det här att introna i versionerna blir olika starka händer

faktiskt inte alltid det är nästan slumpmässigt. Jag har provat att uppgradera studioljudkortets

drivrutin till den nyaste men det hjälpte ändå inte. Snälla hjälp mig vad kan de vara för fel.

Kan det vara en bugg i Cubase 6 så att jag måste uppgradera till Cubase 6.5 eller vad kan det vara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skriver alltid ut två versioner av låtarna

därför att en version av dom ska jag ha på min hermsida så att man ska få provlyssna på låtarna.

Varför två versioner egentligen, vad är det som skiljer?

C7.5 är den senaste versionen av cubase. Jag tror inte att det går att bara uppgradera till C6.5

och betala mindre för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså jag skriver ut två versioner av samma låt därför att en version är ett kortare klipp

som jag ska ha på min hemsida så man kan provlyssna på låten och om man gillar det korta

klippet av låten då kan man få den fulla versionen av låten om man betalar för låten.

Nog går det väl att få bara Cubase 6.5 om man inte tror att man behöver nån högre version.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...