Jump to content
Annons

Line-in brus


Wisteria

Recommended Posts

Tjena

Har kopplat digitalpianot till PCn med en 2x RCA - 3.5mm kabel, i Line-in. Men när jag spelar in med Audacity eller liknande hör man ett mycket irriterande bakgrundsbrus hela tiden. Har även fått låna ett SoundBlaster ljudkort för att se om det var det interna ljudkortet som det var fel på men det är samma sak med den. Hur ska jag göra för att få bort bruset? Har sökt flera gånger på google utan att hitta någon lösning..

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Provade nu med en kortare kabel och det mesta av bruset försvann! Men kör man på det inbyggda ljudkortet och den korta kabeln så kommer det tillbaka. Så jag antar att det delvis är det inbygga ljudkortet och kabeln det är fel på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Chansar nu på att du kopplar på en hörlursutgång från pianot och därav får brus.

Finns det ingen line out från pianot har du inte så mycket val.

Antingen försöka tvätta filen med en noise reduction plugg.

Skaffa ett piano med line out

Eller fundera på att använda midi istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chansar nu på att du kopplar på en hörlursutgång från pianot och därav får brus.

Finns det ingen line out från pianot har du inte så mycket val.

Antingen försöka tvätta filen med en noise reduction plugg.

Skaffa ett piano med line out

Eller fundera på att använda midi istället.

Kopplar inte på en hörlursutgång utan på Line-out.

Men allting är löst nu, funkar fint med den korta kabeln och SoundBlaster ljudkortet, fick pilla med lite inställningar i datorn bara för att få bort det sista bruset men nu låter det gudomligt bra! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...