Jump to content
Annons

Mixerlös mixer för datorn


Carl Löfgren

Recommended Posts

Även om marknaden svämmar över med kontrollytor för att styra musikprogram, har de alla en sak gemensamt: alla saknar en riktig rattsektion för EQn, vilket egentligen är rätt konstigt. Att hoppa fram och tillbaka bland riktiga rattar och kanaler för att justera EQ faller sig mer naturligt istället för att mecka runt bland menyer och kanalväljare.

DS-1 är en ny kontrollyta som låter dig få direktkontroll över åtta kanaler samtidigt, plus master, där varje kanal har fem rattar, två knappar och en regel.

Varken pris eller tid för leverans är känt förutom att tillverkaren riktar på en prislapp under fem tusen och lansering runt sommaren.

Tillverkare/Kontakt: Dubspot (www.dubspot.com).

Prova 3 nr av Studio för bara 99 kr!

Klicka här för att visa nyhetsartikel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Intressant! Har verkligen tänkt att det saknas eq-styrning samt en bra dedikerad transportyta på de flesta kontrollytor. Detta kan ju bli en utmanare till Behringers X-touch. Trist att denna saknar lcd-display på de enskilda spåren. Det är en nästan oumbärlig funktion för användarvänligheten. Annars måste man ändå sitta och räkna vilket spår som är vilket på på controllern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som slår mig direkt, är att rattarna inte är encoders, utan vanliga rattar med ändlägen och att faders inte är motorfaders - och då tycker jag att hela idén faller, eftersom man inte har någon recall, utan måste göra om inställningarna från scratch varje gång... Bra idé i övrigt, men den når inte riktigt fram på grund av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som slår mig direkt, är att rattarna inte är encoders, utan vanliga rattar med ändlägen och att faders inte är motorfaders - och då tycker jag att hela idén faller, eftersom man inte har någon recall, utan måste göra om inställningarna från scratch varje gång... Bra idé i övrigt, men den når inte riktigt fram på grund av det.

Ja det var precis min tanke också. Har lite svårt att förstå vilken målgupp den är tänkt för egentligen.

Om de inte gör den löjligt billig så tror jag den kommer floppa direkt. I lågprissegmentet har vi redan Behringers BCF2000 som visserligen är gammal och klumpig men ändå känns betydligt mer lättjobbad än denna tack vare ändlösa rattar och motoriserade reglar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad som slår mig direkt, är att rattarna inte är encoders, utan vanliga rattar med ändlägen och att faders inte är motorfaders - och då tycker jag att hela idén faller, eftersom man inte har någon recall, utan måste göra om inställningarna från scratch varje gång... Bra idé i övrigt, men den når inte riktigt fram på grund av det.

Man får använda gammalt hedeligt recall papper, till en daw controller... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...