Jump to content
Annons

OS i Sotsji 2014.


SadamJR

Recommended Posts

Då var det dax. Ikväll invigs Rysslands första vinterolympiad och i morgon börjar tävlingarna på allvar. Hur tror ni det kommer att gå för dom svenska idrottarna, och vad tycker ni om deras prestationer. Själv hoppas jag på skid- och hockeyguld, men vi får se.

Inför spelen har det handlat lika mycket om politik och andra ämnen som om sport. Skulle OS över huvud taget ha hamnat i Ryssland. Är Ryssland på tillbakagång när det gäller mänskliga rättigheter? Är Putin den nye Stalin, och så vidare.

Känn er välkomna att ge er syn på OS i Sotji i denna tråd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Sitter och kollar nu. Curling och hockey är de idrotter jag hoppas på guld i. Just det politiska ansvaret sett ur ett OS-perspektiv borde man kanske rikta sin fokus mera mot IOK än mot Ryssland som arrangör. Men att så många funktionärer bär regnbåge färgade handskar tycker jag är en trevlig gest mot HBTQ folket.

Vi får hoppas att det blir det ryska folkets OS i slutändan. För trots politiska missförhållanden så har ju ryska folket berikat vår gemensamma världskultur på så många sätt.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Nope, det blir en bojkott från min sida.

Beror väl mest på att jag inte har kanalerna som krävs, men jag kan försköka hävda att det är rent politiskt.

Jag lider med dej. Trodde du bodde bra. Nu har du ingen glädje av dina 50 tum.

Redigerat av SadamJR
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag lider med dej. Trodde du bodde bra. Nu har du ingen glädje av dina 50 tum.

Oj 50tum. 😱 Ganska liten boyta. 😛

Fidden; Kan du inte betala för ett konto på viasatplay denna månad bara? 😉

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Snart curling. Hoppas på att herrarna tar medalj här och räknar med att damerna gör det. Många matcher kvar till finalerna iofs.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kom just att tänka på en sak (konstigt men sant).

Kan det vara ryssen som tog så lång tid på sig att gå i mål från det första semin som gjorde så att de i det andra semin fick så kort tid att återhämta sig innan finalen? 😕

Det skulle ju kanske kunna förklara vår bronshjältes genomklappning en aning. 😠

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Kom just att tänka på en sak (konstigt men sant).

Kan det vara ryssen som tog så lång tid på sig att gå i mål från det första semin som gjorde så att de i det andra semin fick så kort tid att återhämta sig innan finalen? 😕

Det skulle ju kanske kunna förklara vår bronshjältes genomklappning en aning. 😠

Tror snarare att det var nåt slags psykbryt. Har alltid tyckt att Jönsson ger ett smått besynnerligt intryck,

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kalla tar ett silver till och alla fyra svenskorna är bland de 20 på 10 km. Plötsligt ser det ut att va en rätt skaplig medaljchans i stafett.

Oj vad jag missar nu då... tack för uppdateringen. Är så trött just hu att jag säkert skulle bi piggare av ett helrör eller två...
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...