Jump to content
Annons

Panik över tidsmarkeraren hoppar tillbaka!


Gekko

Recommended Posts

Får panik över detta och den som kan hjälpa mig att lösa detta är jag evigt tacksam till!😉

Jag har alltid haft det så att när jag trycker mellanslag så stoppar låten och när jag sedan trycker mellanslag igen så börjar den spela ifrån det ställe där jag valde att starta låten. Nu helt plötsligt hoppar den tillbaka till början av låten hela tiden och glömmer helt bort vart jag valde att starta låten!

Hjälp det är enormt frustrerande!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm.... vad har du för program ? OM det är så att du använder Cubasae så kan ja hjälpa Dig =)

Antar att du vill forsätta SPELA låten där du STANNADE den ?

(Lite felskrivning itexten ?)

Såg Nu att det är Fl Studio du använder..... finns ingen manual eller om du går in på Preferences eller EDIT i FL?

Redigerat av vayzeria
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, ska förklara bättre vad jag menar:)

säg att jag jobbar med reffen och startar låten första takten i reffen, sen stoppar jag låten i 6e takten och då vill jag sedan när jag trycker på play igen att låten spelas upp ifrån första takten i reffen där jag startade den.

Jag har läst handboken flera gånger, tycke jag kan programmet relativt bra men detta kan jag inte få rätt på!

Tack för ditt svar iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja precis! Eller jag kan lägga markeringen vart jag vill i låten men så fort jag sedan stannar låten så hoppar markeringen till början av låten igen... Värdelöst är det, tar så tid att hela tiden dra den tillbaka till det ställe man vill lyssna på

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...