Jump to content
Annons

Rises, Drops - tips på bra Wav-filer?


laban1

Recommended Posts

Rises, Drops - Några bra tips här ?

Det är effekter och inte några längre loopar med syntar och grejer jag är ute efter.

Jo, jag gör mest grejer i Pop, rocksvängen och tänkte pröva att spicea upp det hela lite.

- klart grön på detta området ! 🙂

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Tack för svaret, ska ta och titta på dessa. Har kollat på en del sidor, är det Rises och Drops jag ska söka på, eller finns det andra ord för dessa saker också?

Är det speciella "tillverkare" jag ska hålla utkik efter?

Är inte jätte priskänslig om det är bra grejer.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ultimate FX hade fått en uppföljare såg jag nu så kolla in den med! Oftast så ingår rises och falls i olika bundles med house-trummor eller andra liknande paket. Så det kan kanske vara lite knepigt att bara få fram just dessa när du söker. Annars brukar det kallas för risers/uplifters och downers/falls/decenders om man söker.

Är inte helt hundra på just tillverkare. Det finns nästan uteslutande ljudexempel som visar mycket av styrkan i paketen. Men oftast är det ganska hög standard rätt igenom.

Priserna brukar vara det som är bra med sådana här paket när det gäller rena samplingar. Man brukar sällan behöva lägga ut över 300 :- för ett paket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att du kommer bli nöjd med vilken du än väljer! Vilken typ av musik ska du använda dem till?

Jo, jag gör mest grejer i Pop, rocksvängen och tänkte pröva att spicea upp det hela l

Något paket som skulle funka bättre än ngt annat till detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag gör mest grejer i Pop, rocksvängen och tänkte pröva att spicea upp det hela l

Något paket som skulle funka bättre än ngt annat till detta?

Många av samplingarna i den här typen av samplingsbibliotek är tempo-synkade till 127-128 bpm som är standarden för progressiv/electro-house. Men det går ju alltid att fixa med flex-time eller liknande funktioner. Men det finns många risers/downers som inte är det också så jag skulle testa ett paket som du tror passar dig, det är ju inga stora pengar det handlar om. Lyssna på demo-exemplen om det finns några och avgör själv 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...