Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har ni nÄgra förslag?

GĂ€rna svenskt.

Risken nÀr man frÄgar sÄ hÀr kan ju leda till partiskhet. men jag tar chansen.

Redigerat av rammega
Annons
Postat

Vad menar du med konkurrenter? Alla plugg-tillverkare Àr vÀll konkurrenter. Ett svenskt företag Àr iaf softtube som gör bra grejer i mitt tycke.

Mvh

Anders

Postat

Jag har för första gĂ„ngen köpt nĂ„got frĂ„n Waves. Har aldrig tyckt att de var tillrĂ€ckligt prisvĂ€rda, men nu i helgen hade de en deal som inte gick att motstĂ„, dĂ€r ett paket kostade en tusing istĂ€llet för ca 10 papp... FĂ„r se efter hand som jag testar Waves-pluggarna, om de Ă€r i nĂ€rheten av hypen... 😉

Annars anvÀnder jag frÀmst pluggarna som hÀnger med Cubase, som Àr fullt tillrÀckliga för det mesta. NÀr jag kör med andra, sÄ Àr det mest pluggar frÄn PSP Audioware, Flux och Sonalksis - och Celemony förstÄs...

Postat (redigerat)
  On 2013-12-03 at 11:06 sa Claes:

Jag har för första gĂ„ngen köpt nĂ„got frĂ„n Waves. Har aldrig tyckt att de var tillrĂ€ckligt prisvĂ€rda, men nu i helgen hade de en deal som inte gick att motstĂ„, dĂ€r ett paket kostade en tusing istĂ€llet för ca 10 papp... FĂ„r se efter hand som jag testar Waves-pluggarna, om de Ă€r i nĂ€rheten av hypen... 😉

Annars anvÀnder jag frÀmst pluggarna som hÀnger med Cubase, som Àr fullt tillrÀckliga för det mesta. NÀr jag kör med andra, sÄ Àr det mest pluggar frÄn PSP Audioware, Flux och Sonalksis - och Celemony förstÄs...

menar du silver? Redigerat av rammega
Postat
  On 2013-12-03 at 10:58 sa Gizmozis:

Vad menar du med konkurrenter? Alla plugg-tillverkare Àr vÀll konkurrenter. Ett svenskt företag Àr iaf softtube som gör bra grejer i mitt tycke.

Mvh

Anders

Ja lite felformulerat dÀr. Jag menar alternativ i samma klass.Och ett annat pris.
Postat (redigerat)

Fabfilter gör super bra saker. Deras limiter Ă€r den bĂ€sta pĂ„ marknaden enligt mig. Även den nya multibands-kompressorn Ă€r suverĂ€n. Är sĂ€ker pĂ„ att deras eq Ă€r bra ocksĂ„.

PSP Vintagewarmer2 Àr suverÀn.

SSL Duende föredrar jag framför Waves SSL

Dock sÄ sÀljer ju ibland Waves vissa pluggar till ett bra pris. Jag gillar deras standard delay och CLA kompressorerna.

Redigerat av crillemannen
Die Hard (oregistrerad)
Postat
  On 2013-12-03 at 11:06 sa Claes:

Jag har för första gÄngen köpt nÄgot frÄn Waves.

Detsamma. Köpte bass rider. En trevlig och bra plugg. Har bestÀmt mig för att bara köpa pluggar som gör nÄgot annat Àn EQ, kompressor etc. Behöver inga fler standardpluggar.

Postat (redigerat)

Har nog inte sÄ mycket svenskt att tipsa om men det finns mycket dÀrute som lÄter bra och Àr inspirerande att arbeta med.. Softube gör bra grejer.

Waves har aldrig varit en norm hos mig men nÀr man lyckades pricka in en bra paketbundle och lösa delar sÄ tycker jag det Àr OK att ha dem.. jag vill oftast ha pluggar som fÀrgar pÄ ett eller annat sÀtt och kombinera kedjor med dessa. Men ibland Àr det skönt med helt kliniskt rena pluggar om man bara vill Ät funktionen.

Jag har gradvis köpt pÄ mig Waves. har nÄgra favopluggar jag anvÀnder ofta L2 limitern, Hybrid serien ( de apelsinfÀrgade H-comp och H-delay)

Fabfilter har jag sneglat pĂ„ men de har alltid kommit i klĂ€m nĂ€r det haft bra deals.. dock sĂ„ brukar de vara schyssta o fixa mĂ€ngdrabatt om man frĂ„gar snĂ€llt 😄.. brukar bli bra rabattt om man köper 4 pluggar eller fler.

Soundtoys hade jag hoppats skulle rea ut sin bundle men de snikade med single-plug rabatter..

Lite dyrare Àr vÀl Flux och Sonnox.. kanske lite hype'ade ocksÄ och jag tycker inte att de ger mig nÄgon hjÀrtklappning av det jag hört av dem som inte andra pluggar gör likvÀrdigt.

Don't crack kanske har sin Nomad Factory sale fortfarande.. alla 50 pluggarna för $199 istÀllet för $599.. kan varken sÀga bu eller bÀ dÄ jag aldrig anvÀnt dem, mycket för pengarna dÀremot

Crysonic brukar ofta rabattera ut alla sina pluggar för typ $50 .. och "save $1500!!! worth of plug-ins" som det brukar stÄ i deras annonser haha.. tjena

Redigerat av Lundin
pme (oregistrerad)
Postat

Waves Àr ganska usla pÄ cubase stöd. Det fungerar inte med remotes pÄ ett cubase sÀtt. Saker som cc121 och cmc fungerar inte med waves.

Postat
  On 2013-12-03 at 18:23 sa pme:

Waves Àr ganska usla pÄ cubase stöd. Det fungerar inte med remotes pÄ ett cubase sÀtt. Saker som cc121 och cmc fungerar inte med waves.

Pratar vi om dom legala waves dÄ eller?
Postat

med svenskt sÄ menar jag att det borde finnas nÄgra och att det vore trevligt med svenskt. men denna marknad Àr nog svÄr att slÄ sig in pÄ som nykomling.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Vad spelar det för roll var företaget finns? Fattar inte vitsen. Bra pluggar Àr bra pluggar. Skit samma varifrÄn. Bra och acceptabelt pris Àr det enda som spelar nÄgon roll.

Postat
  On 2013-12-03 at 18:46 sa Die Hard:

Vad spelar det för roll var företaget finns? Fattar inte vitsen. Bra pluggar Àr bra pluggar. Skit samma varifrÄn. Bra och acceptabelt pris Àr det enda som spelar nÄgon roll.

Ja förlÄt att jag helst köper svenskt om det finns.
Postat (redigerat)

Det Àr inte mycket flaggviftande alls i plugin vÀrlden vad jag mÀrkt. Finns ett gÀng svenskar som gör enklare gratisplugin som hÀckar pÄ KVR och sÄ softube. Flera av Steinbergs Àldre plugins och virtuella instrument Àr gjorda av svenskar med.

Men tror inte det Àr mÄnga som ser ett sÀljargument i vilken nation man tillhör. DÀrför Àr det svÄrt att hitta svenskar med, dÀr dom finns.

Redigerat av Signia
pme (oregistrerad)
Postat (redigerat)
  On 2013-12-03 at 18:33 sa rammega:

Pratar vi om dom legala waves dÄ eller?

Du fÄr vÀl frÄga waves. Men det finns trÄdar om det pÄ steinbergs hÄrdvaru support forum. Och waves Àr lÄngt frÄn ensamma. Redigerat av pme
Postat
  On 2013-12-03 at 18:46 sa Die Hard:
Vad spelar det för roll var företaget finns? Fattar inte vitsen.
Det Àr nog vanligare Àn du tror faktiskt. Jag har trÀffat flera som bojkottade isrealiska Waves nÀr muren pÄ vÀstbanken byggdes.
Postat

Hoppas pÄ bra konkurrenter som kan pressa ner dessa helt absurda priser. FöresprÄkar nÀstan illegal nedladdning tills priserna blir rimliga.

Postat
  On 2013-12-03 at 18:35 sa rammega:
med svenskt sÄ menar jag att det borde finnas nÄgra och att det vore trevligt med svenskt.
Det finns ganska mÄnga svenska mjukvarutillverkare, men det Àr inte mÄnga som Àr i Waves territorium. Redan nÀmnda Softube Àr vÀl ett bra förslag iom. mÄnga effektpluggar.

Annars Àr det vÀl fler Instrumenttillverkare sÄsom Propellerhead, Toontrack, XLN Audio eller smalare utvecklare som Kilohearts, Sonic Charge, Wallander Instruments, Tailored Noise, Vember Audio...

Postat
  On 2013-12-03 at 21:16 sa vmbr:

Hoppas pÄ bra konkurrenter som kan pressa ner dessa helt absurda priser. FöresprÄkar nÀstan illegal nedladdning tills priserna blir rimliga.

FörstÄr inte poÀngen med att föresprÄka illegal handling i det hÀr fallet. Kollar man runt hittar man allt frÄn bra gratispluggar, till fantastiska budgetpluggar för nÄgra hundralappar till gedigna produktkataloger för saftiga priser.

Vill man nödvÀndigtvis ha wavespluggar Àr det bara att vÀnta in tillfÀllet nÀr just den plugg eller bundle du suktar efter reas ut. SjÀlv slog jag till pÄ Bass Rider och Marroquin igÄr. Landade pÄ knappa tusenlappen.

Postat

Kommer man bara ihÄg att vÀnta tills den hÀr tiden pÄ Äret kan man göra mÄnga riktigt bra klipp.. sjÀlv uppdaterade jag till Komplete 9 Ultimate för straxt över en mÄnad sen. vad hÀnder dÄ? NI slÀpper en discount pÄ 50% i online butiken.. 2000:- hade man kunnat göra annat för.. nÀ.. nÀsta Är fÄr man vÀnta tills Black Friday och allt som hÀnder efter.

Die Hard (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Och sen finns alltid andrahandsförsĂ€ljning pĂ„ kvr dĂ€r man kan fĂ„ pluggar till vrakpriser. Har sjĂ€lv handlat dĂ€r och tyckte jag fick Lexicon LXP till ett schysst pris och mĂ„naden efter Lexicon sjĂ€lv sina priser rejĂ€lt och hade betalat lite mindre om jag vĂ€ntat en mĂ„nad. 🙁 SĂ„ du Ă€r inte ensam Lundin. NĂ„ja det Ă€r en annan historia. Bassrider köpte jag nyligen för 46 dollar tror jag det var.

Redigerat av Die Hard

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.