Jump to content
Annons

Dynamiskt Eko på Trummor


Gerterface

Recommended Posts

Hej,

Jag har pillat runt med en del reverb och "RoomWorks SE" i Cubase för att få till ett härligt eko på mina trummor, men lyckas inte få det så jag vill. Det jag söker är trumman skall få ett eko som jag kan få till i RoomWorks, men jag vill även ha en rätt så lång "eftervind" (vet inte vad det kallas).

Vid 0:01 (Precis i början) så hör man lite av det jag menar. Vill dock utöka det ännu mer men det är denna principen jag söker efter!

Om någon skulle kunna förklara hur jag får till liknande eko på trummor eller hänvisa mig till information om det skulle jag vara oerhört tacksam. Har sökt, provat som en galning, men utan resultat tyvärr.

För övrigt använder jag EWQL Symphonic Orchestra, StormDrum och Drums of War som mina trumm VST. Det är på dåva taiko trummor jag vill få till denna effekten.

Tack i förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

vad har du hittills testat och fått fram?

låter som en plate med lång utklingning

"Jag har pillat runt med en del reverb och "RoomWorks SE" i Cubase för att få till ett härligt eko på mina trummor, men lyckas inte få det så jag vill."

 

Lägger den som FX kanal i Cubase, har även provat REVerbance som också finns inbyggd i Cubase. Det är i stort sett allt jag har provat. Är rätt så ny till att skriva musik digitalt. Tack för visat interesse!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Jag har pillat runt med en del reverb och "RoomWorks SE" i Cubase för att få till ett härligt eko på mina trummor, men lyckas inte få det så jag vill."

 

Lägger den som FX kanal i Cubase, har även provat REVerbance som också finns inbyggd i Cubase. Det är i stort sett allt jag har provat. Är rätt så ny till att skriva musik digitalt. Tack för visat interesse!

jo men vilka varianter har du testat?

rum, hall, plate?

har du nåt ljudtest?

Link to comment
Dela på andra sajter

gött att du lärt att hitta ett preset

Det var inte med hjälp av en preset jag hittade det jag ville, jag lärde mig pilla med inställningarna själv. Det fanns ingen preset som liknande exakt det jag sökte, så en ganska ignorant kommentar.

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte med hjälp av en preset jag hittade det jag ville, jag lärde mig pilla med inställningarna själv. Det fanns ingen preset som liknande exakt det jag sökte, så en ganska ignorant kommentar.

ok

gött att du vill dela med dig hur du gjorde

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...