Jump to content
Annons

EastWest Symphonic Orchestra BUG


Gerterface

Recommended Posts

Hejhej,

Har hoppats på att jag skulle slippa öppna denna tråden, men trots allt mitt sökande och mina egna försök lyckas jag inte bli av med denna buggen i EWQL Symhonic Orchestra.

Jag använder programmet som en VST plug-in till Cubase 5, och när jag försöker välja instrument inom EWQLSO, uppstår det ibland ett problem. Endast en viss del av instrumentlistan visas, vilket gör att jag endast kan välja ungefär 1/3 av instrumenten som finns i plugen. Såhär ser det ut:

http://img203.images...3/3350/s81a.png

Som ni kan se så skärs menyn av i mitten av "Alto Flute". Tidigare har jag endast behövt starta om Cubase för att oftast få det att fungera igen, men nu hjälper inte ens det.. och självklart går det inte att komma i kontakt med EastWest, då jag inte får svar.

Ifall någon vet en lösning eller har ett hum om hur jag kan gå vidare för att bli av med detta problem, hojta till!

Tack i förhand.

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du nu inte skulle få hjälp här och du inte får svar får deras support (vilket låter konstigt då de allmänt ska vara duktiga på det) så skulle jag tipsa om att göra en tråd på deras forum också, en stor del av medlemmarna där är oerhört duktiga på dom pluggarna och jag har fått hjälp flera gånger. Testa även söka där. Lycka till!

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där ser ut att vara en grafikbugg i Kompakt, så du ska kanske testa att uppdatera det till senaste versionen. När det gäller Kompakt, så är det Native Instruments man behöver fråga - inte EastWest, eftersom de har gjort ljudbiblioteket men inte playern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompakt är en väldigt gammal mjukvara som funkar rätt så dåligt på alla sätt under nyare versioner av Windows. Du bör istället tanka ner Kontakt Player 5 från Native Instruments hemsida. Den är gratis och du kan ladda alla dina EWQL-bibliotek i den förutsatt att du aktiverar dem via NI Service Center, som hänger med då du tankar ner Kontakt Player.

Det funkar även att ladda biblioteken i fullversionen av Kontakt, om du nu skulle äga den.

Redigerat av godhead
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Gerterface.

Jag använder också EWQL CCC Platinum Plus, (cubase 6.5 mac) men jag hade ingen aning om att det var möjligt att köra genom Kompakt.

Jag kan enbart rekomendera att ladda ner PLAY som finns på Sounds online hemsida, det funkar 100 % till EWQL.

http://www.soundsonline.com/Support

Lycka till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Gerterface.

Jag använder också EWQL CCC Platinum Plus, (cubase 6.5 mac) men jag hade ingen aning om att det var möjligt att köra genom Kompakt.

Jag kan enbart rekomendera att ladda ner PLAY som finns på Sounds online hemsida, det funkar 100 % till EWQL.

http://www.soundsonline.com/Support

Lycka till 🙂

Play är EastWests egen player och den är bra, men den funkar bara till de bibliotek som är gjorda för Play - inte till biblioteken som är gjorda för Kontakt, så i detta fallet är Play inget alternativ, om man inte uppgraderar till de nyare versionerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Play är EastWests egen player och den är bra, men den funkar bara till de bibliotek som är gjorda för Play - inte till biblioteken som är gjorda för Kontakt, så i detta fallet är Play inget alternativ, om man inte uppgraderar till de nyare versionerna.

Menar du att PLAY inte kommer fungera med min EWQL Symphonic Orchestra? Lyckades hitta nedladdningen till PLAY här i länken jag fick av Kr-ilo, men du menar alltså att det inte spelar nån roll? Hur uppgraderar jag till de nyare versionerna?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, Play funkar som sagt inte med de ljudbibliotek som är gjorda för Kontakt, utan då får du uppdatera till senaste versionen av Kontakt Player från Native Instruments istället.

Du måste logga in på ditt konto här i så fall: https://co.native-instruments.com/?id=updates

Uppgradera till Play-versionen gör du här - gå in på Purchase/upgrade:

http://www.soundsonline-europe.com/Symphonic-Orchestra

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att EWQLSO är gjort för Kontakt? Trodde det var för PLAY egentligen, eftersom att SoundsOnline gjort det, men var vanare vid Kontakt.

När jag går in på Purchase/Upgrade kan jag endast köpa de fulla versionerna av EWQLSO. Menar du att min licens måste vara köpt direkt via SoundsOnline för att få PLAY versionen? Jag är lite smått lost just nu hehe.

Tack så mycket för hjälpen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidigare hade EastWest ingen egen player, utan då använde de Kompakt som motor. För ett par år sedan utvecklade de sin egen player och gick ifrån NI.

Du kan ju välja att du ska uppgradera från Native Instruments-version också:

" I have Symphonic Orchestra and am upgrading to a new version", så får du upp val för att uppgradera från Kompakt edition.

Link to comment
Dela på andra sajter

Play är EastWests egen player och den är bra, men den funkar bara till de bibliotek som är gjorda för Play - inte till biblioteken som är gjorda för Kontakt, så i detta fallet är Play inget alternativ, om man inte uppgraderar till de nyare versionerna.

Det var inte meningen att vilseleda på något sätt, men om jag förstod saken rätt så handlar det om att Gerterface inte kunde se hela sitt bibliotek från EWQL i Kontakt, därav rekommenderar jag att använda PLAY till alla East West VST. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte meningen att vilseleda på något sätt, men om jag förstod saken rätt så handlar det om att Gerterface inte kunde se hela sitt bibliotek från EWQL i Kontakt, därav rekommenderar jag att använda PLAY till alla East West VST. 🙂

Förstår att du bara ville hjälpa till, och din kommentar hjälpa mig i rätt väg!

Behöver bara skaffa mig PLAY versionen så skall allt bli bra sen! 🙂

Tack till er båda två!

Redigerat av Gerterface
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...