Jump to content
Annons

Synka grid till events i Video


nidlarn

Recommended Posts

Tja,

Har fått i uppdrag att skriva ett verk till en kortfilm på ca 2minuter.

Jag har fått cues med olika tidspunkter där det ska hända saker i musiken, synkat till filmen.

Jag lyckades ställa in logic till rätt FPS, och har fått SMTP displayen i Logic att stämma överens med den inbrända i videon.

Men hur gör jag för att få logic att ställa in automatiska tempon mellan mina cues?

Musiken startar vid 01.05.54.19 , jag skulle vilja att detta skedde på bar 178

Det ska komma in en hit/cue vid 01.06.11.10 , och jag skulle vilja att detta hände på en jämn bar.

Vad jag förstår så ska man kunna få logic att automatiskt ställa in ett tempo mellan dessa två punkter, och beroende på vilken bar jag väljer att landa på så kommer BPM att höjas eller sänkas.

Jag sitter med Logic 9, och googlat som en tok, men hittar inget som hjälper mig.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kommer inte ihåg hur det såg ut i 9an men i X är det relativt simpelt att automatisera tempot, man får upp en yta längst upp i arrangemangsfönstret (logiskt hade varit att knappen för visa ytan även den finns längst upp) där man lägger in markeringar, automatiserar takt och tempon. Hoppas det kan hjälpa en aning iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...