Jump to content
Annons

Problem med KRK-monitor


SHMETIFY

Recommended Posts

Hejsan, jag har ett par KRK rokit 5 monitorer och har fått ett problem. Den ena monitorn har plötsligt otroligt svag volym jämfört med den andra.

Detta har jag försökt med:

-Testat med andra kablar

-Testat med annat ljudkort

Vad kan detta bero på?

Sedan har jag ett ytterligare problem. Jag har precis köpt ett nytt ljudkort, ett line6, UX2, som stänger av sig själv efter ett tag. Mycket märkligt.

Tacksam för hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok, har du kvar gamla ljudkortet eller har du möjlighet att koppla in monitorerna nån annanstans för att bekräfta att det inte är fel på nån av dem. När det gäller power-save inställning så kan du hitta detta om du går in i kontrollpanelen på Windows (förutsätter att du har det) och sedan enhetshanteraren -> Universal Serial Bus Controllers -> USB Root HUB (brukar finnas ett antal) högerklicka och välj properties (Egenskaper) och välj flik Power management och se att inte "Allow this computer to turn off this device to save power"

Hade tidigare ett UX2 kort och jag var tvungen att gå in och stänga av denna funktion eftersom jag fick problem att ljudet försvann när jag försökte spela in/spela upp något i Cubase innan den blev väckt igen av Windows...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ajdå, tråkigt, har du fortf. garanti kvar på dem? när du spelar ljud så säger du att det är svagt på ena monitorn? men du är säker på att inte säkringen gått?

När det gäller Mac kan jag tyvärr inte hjälpa dig även om det inte är omöjligt att den också har nån sparläge funktion för USB... har du testat att installera drivrutinen igen för UX2 kortet? (kanske avinstallera först)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...