Jump to content
Annons

Liknande VSTi lik Nexus ?


Gäst

Recommended Posts

Annons

Eftersom det är en rompler och inte en rent synt så vet jag inte vad man ska jämföra den med...

Har du den och vill ha nåt annat, funderar du på att köpa men vet inte om den är bäst osv?

Jag tycker den är bra till mycket...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har gjort en hel del trådar, precis som denna nu? Jag tror inte felet ligger i att du saknar ljud. Jag lovar att du har tillräckligt med ljud för att göra bra musik. Du kanske borde koncentrera dig på att jobba med det du har? Om du inte klarar det, se det som en utmaning! "Jag måste göra en bra låt med de ljud jag har innan jag får köpa fler". Jag vet att det är svårt som nybörjare. Man tänker att man måste ha dittan och dattan för att klara av att göra bra musik, Men det är bara idiotiskt att tänka så. Använd det du har, köp mer senare när du verkligen BEHÖVER. Men se inte dina samples/synthar som anledningen till att du inte kan göra musik, för det är bara du som kan påverka det.

Ang delay, det följer med mer än 1 delay-plugg till ditt DAW, börja med dem.

jag säger inte att du INTE ska köpa stuff. Men om man kollar på dina senaste trådar så är du påväg åt fel håll, du håller på att hamna i den onda "köpcirkeln". Ta dig ur innan det blir för dyrt.

  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har gjort en hel del trådar, precis som denna nu? Jag tror inte felet ligger i att du saknar ljud. Jag lovar att du har tillräckligt med ljud för att göra bra musik. Du kanske borde koncentrera dig på att jobba med det du har? Om du inte klarar det, se det som en utmaning! "Jag måste göra en bra låt med de ljud jag har innan jag får köpa fler". Jag vet att det är svårt som nybörjare. Man tänker att man måste ha dittan och dattan för att klara av att göra bra musik, Men det är bara idiotiskt att tänka så. Använd det du har, köp mer senare när du verkligen BEHÖVER. Men se inte dina samples/synthar som anledningen till att du inte kan göra musik, för det är bara du som kan påverka det.

Ang delay, det följer med mer än 1 delay-plugg till ditt DAW, börja med dem.

jag säger inte att du INTE ska köpa stuff. Men om man kollar på dina senaste trådar så är du påväg åt fel håll, du håller på att hamna i den onda "köpcirkeln". Ta dig ur innan det blir för dyrt.

Jag skriver under på detta!

Lär dig handskas med grejjerna du har nu. Jag lovar, du kan göra BRA musik med dina grejjer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs igenom det här: http://www.homestudiocorner.com/gear-acquisition-syndrome/

om du fortfarande vill köpa nya pluggar efter du har läst det där, så tänker jag inte stoppa dig. Då har du antagligen en väldigt bra anledning.

Jag skriver under på detta!

Lär dig handskas med grejjerna du har nu. Jag lovar, du kan göra BRA musik med dina grejjer...

thank you. Försöker bara hjälpa till. Önskar att någon kunde sagt det där till mig när jag var nybörjare och kastade en stoooooor summa på massa waves-pluggar. Ångrar inte att jag har dem nu, använder dem varje dag.. men jag köpte dem way to early.

Link to comment
Dela på andra sajter

thank you. Försöker bara hjälpa till. Önskar att någon kunde sagt det där till mig när jag var nybörjare och kastade en stoooooor summa på massa waves-pluggar. Ångrar inte att jag har dem nu, använder dem varje dag.. men jag köpte dem way to early.

Eller hur? Själv handlade jag Cakewalk Pro 8.5 och använde (och använder fortfarande) dom grejjer som finns i där. Bl.a Dimension Pro. Och köpte till Toontracks trumprogram samt Trillian Bas pluggen.

Nu först börjar jag känna suget efter lite nyare grejjer men jag har ändå fått ut lite låtskisser iallafall.. Använder även de inbyggda EQ:n samt kompressorn och delay. Allt finns ju där lixom.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Cubase 7 kommer väl med helt ok strings? Annars skulle jag kolla på East west. Dyrt, men väldigt bra. De flesta (bra) string-biblioteken låter verkligt för dem är samplade from the real thing. Det som får det att låta fake är personen som programmerar dem. Dynamiken brukar oftast vara största problemet. Många har problem att programmera vst så det ska låta verkligt. Men med lite tid och kunskap, så kommer många ha svårt att avgöra om det är fake eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...