hertingen Postat 6 juli 2013 Anmäl Dela Postat 6 juli 2013 Hej. Hur brukar ni göra när ni bouncar/exporterar ner ljud i Cubase? Använder ni er av alternativet "Real-Time Export"? eller kör ni utan. Vet inte riktigt vad som är skillnaden med att göra det i real-tid eller utan. (förutom att det tar längre tid i realtid) Blir det bättre ljudkvalitet om man exporterar i realtid än utan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 6 juli 2013 Anmäl Dela Postat 6 juli 2013 Skall inte vara någon skillnad mellan realtid och offline. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 6 juli 2013 Anmäl Dela Postat 6 juli 2013 Blir det bättre ljudkvalitet om man exporterar i realtid än utan? Nej det blir det inte, det är om du använder hårdvara som du måste andända realtime export. /Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hertingen Postat 7 juli 2013 Trådstartare Anmäl Dela Postat 7 juli 2013 Nej det blir det inte, det är om du använder hårdvara som du måste andända realtime export. /Jon Ok. Så om jag bara anväder mig av vsti och mjukvaru instrument så behöver jag inte bounca i realtid. Tack så mycket för infon. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 7 juli 2013 Anmäl Dela Postat 7 juli 2013 Ok. Så om jag bara anväder mig av vsti och mjukvaru instrument så behöver jag inte bounca i realtid. Tack så mycket för infon. 🙂 Korrekt. /Jon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 7 juli 2013 Anmäl Dela Postat 7 juli 2013 (redigerat) Korrekt. /Jon Nej, det är inte korrekt. Både effekter och instrument kan göra olika saker beroende på om vilken mode som används. i SDK3 finns kRealtime, kPrefetch, kOffline som ProcessModes. Tex NI Kontakt använder detta. Finns under Option->engine->"Offline interpolation quality". Se tex lite kod. (Ok, bara för datafolk) http://code.google.c...ec59b97242f#118 Redigerat 7 juli 2013 av pme Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jon Rinneby Postat 7 juli 2013 Anmäl Dela Postat 7 juli 2013 (redigerat) Nej, det är inte korrekt. Både effekter och instrument kan göra olika saker beroende på om vilken mode som används. i SDK3 finns kRealtime, kPrefetch, kOffline som ProcessModes. Tex NI Kontakt använder detta. Finns under Option->engine->"Offline interpolation quality". Se tex lite kod. (Ok, bara för datafolk) http://code.google.c...ec59b97242f#118 Du kan mycket väl ha rätt. Jag har personligen aldrig märkt någon som helst skillnad gällande de pluggar eller mjukvaruinstrument som jag använt, har dock inte testat just sdk3. Jag är dock ganska övertygad om att majorieten av pluggar som tillverkas idag klarar offline rendering, men kan naturligtvis ha fel. /Jon Redigerat 7 juli 2013 av Yllet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 7 juli 2013 Anmäl Dela Postat 7 juli 2013 Du kan mycket väl ha rätt. Jag har personligen aldrig märkt någon som helst skillnad gällande de pluggar eller mjukvaruinstrument som jag använt, har dock inte testat just sdk3. Jag är dock ganska övertygad om att majorieten av pluggar som tillverkas idag klarar offline rendering, men kan naturligtvis ha fel. /Jon Visst. de måste klara offline. Och de kan precis som NI också göra ett bättre jobb offline än realtime. Så offline är fortfarande att föredra. Det är i bästa fall _bättre_ och går fortare. I teorin så kan det gå långsammare. Bara ett påpekande om att resultatet inte blir det samma. Och det borde bli bättre. Men bättre ur ett teoretiskt/matematiskt perspektiv kan någon uppfatta som sämre. Jag försöker alltid köra offline om det inte går via någon extern grunka. Och har jag det så brukar jag ta den i en egen bounce. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 8 juli 2013 Anmäl Dela Postat 8 juli 2013 nån som har nåt exempel där man kan höra skillnad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pme (oregistrerad) Postat 8 juli 2013 Anmäl Dela Postat 8 juli 2013 nån som har nåt exempel där man kan höra skillnad? Skillnaden borde vara ganska lätt att kunna höra om man har en dator som inte orkar köra kontakt ordentligt i realtid. Då kommer den att kasta bort "voices". Orkar datorn med i realtid så blir det nog mycket svårt att kunna höra skillnaden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 9 juli 2013 Anmäl Dela Postat 9 juli 2013 Skillnaden borde vara ganska lätt att kunna höra om man har en dator som inte orkar köra kontakt ordentligt i realtid. Då kommer den att kasta bort "voices". Orkar datorn med i realtid så blir det nog mycket svårt att kunna höra skillnaden. hertingen, den 2013-07-07 - 03:26, sa: Ok. Så om jag bara anväder mig av vsti och mjukvaru instrument så behöver jag inte bounca i realtid. Tack så mycket för infon. 🙂 Korrekt. /Jon förstår inte riktigt vad du opponerade dig emot isf? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.