Jump to content
Annons

Domslut - TV-licens för datorer.


SadamJR

Recommended Posts

pme (oregistrerad)

Du verkar inte lägga mycket man sagt innan på minnet. Vi har ju redan avhandlar att SVT är lika oberoende som Socialstyrelsen - oavsett SVT finansieras via licens- eller skattepengar. Ska SVT bli oberoende ska det ut på entreprenad.

Visst kan SVT lägga ut sitt material var dom än önskar. Dom kan gå ut i skogen och lägga ut DVD-skivor med TV-program nergrävda lite varstans i skogen med om så vill. Men börjar dom tjafsa om att folk måste betala TV-licens för att få gå ut i skogen, för där KAN man komma åt SVT-material som dom själva lagt ut gratis av egen fri vilja, då kan man se sig om i månen efter mina licenspengar. Som du säger, ’varför skulle inte SVT lägga ut sitt material där folk som använder SVT kan komma åt materialet?’ – t.ex. i skogen då.

Suck, tidningarna må finansieras hur man vill. Men hur försvarar du att du inte ska betala lösnummeravgift för varenda en? Du kan ju läsa dom på nätet, så självklart ska du ju då betala för dig. Eller? Så det är bara hosta upp lösnummercash, för varenda tidning du kan komma åt via nätet. Det är den logiken SVT använder. Det, om något, är trams.

Är det inte bättre att radiotjänst delar ut skivorna vid kontroll i stället? "Alla ska med."
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Min uppfattning om SVT har i alla fall ändras. Tidigare var det att det är nog bra med EN kanal, resterande frekvensutrymme kan användas bättre. Idag är den att SVT bör läggas ner. De utgör ett samhällsproblem., en fara för demokratin.

Hur då?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Suck, tidningarna må finansieras hur man vill. Men hur försvarar du att du inte ska betala lösnummeravgift för varenda en? Du kan ju läsa dom på nätet, så självklart ska du ju då betala för dig. Eller? Så det är bara hosta upp lösnummercash, för varenda tidning du kan komma åt via nätet. Det är den logiken SVT använder. Det, om något, är trams.

För att tidningarnas nätupplagor är reklamfinansierade..?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Hur då?

De utgör ett hinder för folk att kommunicera med varandra med mha it. Det är mycket viktigare att medborgarna kommunicerar två-vägs än att SVT kan trycka ut SINA åsikter till folket.
Link to comment
Dela på andra sajter

[Edit: stavfel pga. för många öl 🙂 ]

Låt folk betala för de tjänster/program som är av intresse, eller reklam-finansiera skiten och låt folket slippa betala!!!

Det är för jävligt att ointresserade ska betala för andras behov!

Inte fan betalar du/ni som är för Radio/TV-tjänst någon annans korvjävel på en bensinmack för att vara snälla, eller för att någon vill ha en korv. Vad är problemet? Betala för den tjänst man vill ha, och få den..... Inte svårare än så.... Så fungerar åtminstone andra affärer/hantverkare, eller sådana som tillhandahåller tjänster....

VAKNA!!!!

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

De utgör ett hinder för folk att kommunicera med varandra med mha it. Det är mycket viktigare att medborgarna kommunicerar två-vägs än att SVT kan trycka ut SINA åsikter till folket.

Du kommunicerar inte så bra själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Du kommunicerar inte så bra själv.

Det är få som kommunicerar bra själva och framför allt är det ganska meningslöst.
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte fan betalar du/ni som är för Radio/TV-tjänst någon annans korvjävel på en bensinmack för att vara snälla, eller för att någon vill ha en korv. Vad är problemet? Betala för den tjänst man vill ha, och få den..... Inte svårare än så.... Så fungerar åtminstone andra affärer/hantverkare, eller sådana som tillhandahåller tjänster....

Korvjäveln lär inte barn hur ett vindkraftverk fungerar, låter dig se en partiledardebatt inför nästa riksdagsval eller delger dig kvalificerade meteorologers kalkyler rörande morgondagens väder.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att tidningarnas nätupplagor är reklamfinansierade..?

Dom tar betalt för lösnummer, plus det finns de som inte har reklamintäkter alls där ute med.

Liknelsen var inget fulländat exempel. Poängen var huvudsaken och principen stämmer. Lite som om Calvin Klein skulle börja spruta ut sin parfym i luften, och ta betalt av alla i närområdet som rimligen kan känna doften.

Link to comment
Dela på andra sajter

Korvjäveln lär inte barn hur ett vindkraftverk fungerar, låter dig se en partiledardebatt inför nästa riksdagsval eller delger dig kvalificerade meteorologers kalkyler rörande morgondagens väder.

Men helvete, vill man se eller lära sig detta år 2013 så är man bara två klick med musen bort. Hur svårt kan det vara att ge alla som betalar in tvavgiften ett svtplay-konto och låta hemsidan vara stängd för övriga?

Varför ska jag betala 200:- i månaden för public service när jag inte nyttjar deras tjänster? Nästan all media och journalistik i Sverige är vänster och MP-vriden. Och inte helt förvånande är det oftast folk med åsikter åt det hållet som är possitiva till public service.

Hur många kollar daglien på SVT? Kan det vara var 5e Svensk? Var 10e? Ändå inför man att ALLA ska betala.

Idioter...

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Ska public service skrotas, och vad är isåfall konsekvensen av det?

2. Bör public service skattefinansieras istället, och vad är konsekvensen av det?

3. Skulle ni lita på media som finansieras av dolda aktörer?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skulle folk göra? Rösta på PP eller göra som Ohly förespråkar? (Enligt säpo i alla fall)

2. Bör public service skattefinansieras istället, och vad är konsekvensen av det?

Jag anser såhär:

Så länge det finns sossementalitet i regeringen så är den bästa lösningen att TV-avgiften betalas via skattesedeln. Så drabbas alla lika mycket. Just nu drabbas bara de som är lagtrogna (dumma) nog att betala den påtvingade avgiften.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som tycker att det funkar utmärkt att privatisera allt (skola, äldrevård, kollektivtrafik, apotek o s v) ska såklart kämpa för att avskaffa TV-licensen.

I annat fall är det såklart en mycket bra konstruktion.

Årets troll-inlägg.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

[Edit: stavfel pga. för många öl 🙂 ]

Låt folk betala för de tjänster/program som är av intresse, eller reklam-finansiera skiten och låt folket slippa betala!!!

Det är för jävligt att ointresserade ska betala för andras behov!

Inte fan betalar du/ni som är för Radio/TV-tjänst någon annans korvjävel på en bensinmack för att vara snälla, eller för att någon vill ha en korv. Vad är problemet? Betala för den tjänst man vill ha, och få den..... Inte svårare än så.... Så fungerar åtminstone andra affärer/hantverkare, eller sådana som tillhandahåller tjänster....

VAKNA!!!!

Korvjäveln lär inte barn hur ett vindkraftverk fungerar, låter dig se en partiledardebatt inför nästa riksdagsval eller delger dig kvalificerade meteorologers kalkyler rörande morgondagens väder.

Kan hända att korvjäveln inte kan det, men reklam-finansierade kanaler gör det, och ett reklam-finansierat SVT skulle fortfarande kunna lära ut ovanstående, även om YR är bättre på väderprognoser och TV4 har snyggare meteorologer. 😊

Problemet är bara att få skulle vilja köpa reklamtid under en partiledardebatt, därför att tittarsiffrorna troligtvis inte skulle ge valuta för de företag som betalar för reklamtiden, och vips så har vi ett svar: FÅ tittar på SVT's partiledardebatt 😱🙂

[Edit]

...eller, rättelse, färre tittar på SVT's partiledardebatt än på andra program/betal-kanaler, det är jag övertygad om!

[Edit: tillägg]

SVT skulle få sälja så sjukt mycket reklam runt t.ex. melodifestivalen, och smygreklam finns ju ändå... "Sponsras av"....

http://www.sponsorwo...D=102&modID=608

...dessutom säljer dom redan reklamplats på sin sida på nätet:

http://2013melodifestivalen.se/annonsera/

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser såhär:

Så länge det finns sossementalitet i regeringen så är den bästa lösningen att TV-avgiften betalas via skattesedeln. Så drabbas alla lika mycket. Just nu drabbas bara de som är lagtrogna (dumma) nog att betala den påtvingade avgiften.

Sossementalitet i en regering utan socialdemokrater. Vem trollar nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sossementalitet i en regering utan socialdemokrater. Vem trollar nu?

Var inte naiv. Att inte vara sosse betyder inte att man inte bär på sossementalitet.

Inte för att det nödvändigtvis skulle vara fel med att bära på sossementalitet. De tenderar bara att vara en aning mer missunnande av sig. Enligt min mening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inte naiv. Att inte vara sosse betyder inte att man inte bär på sossementalitet.

Inte för att det nödvändigtvis skulle vara fel med att bära på sossementalitet. De tenderar bara att vara en aning mer missunnande av sig. Enligt min mening.

Tror ordet du söker är missunnsamma. Då bör du definiera vad du menar med sossementalitet. Problemet i tråden är att flera debattörer presenterar som sanningar vad som inte är något annat än rent tyckande. Flera gånger i ett affekterat tonfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ordet du söker är missunnsamma.

Tack.

Då bör du definiera vad du menar med sossementalitet.

Ungefär inställningen att ju högre skatter, desto bättre. Ungefär att det är fult att tjäna pengar. Ungefär det att grannens gräs aldrig får vara grönare.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär inställningen att ju högre skatter, desto bättre. Ungefär att det är fult att tjäna pengar. Ungefär det att grannens gräs aldrig får vara grönare.

Du känner väl till att skatterna har sänkts under den borgeliga regering? Menar du att en sån sak som jobbskatteavdraget har gått dig förbi? Bara för år 2011 handlar det om över 80 miljarder som de med anställning kan casha in.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du känner väl till att skatterna har sänkts under den borgeliga regering? Menar du att en sån sak som jobbskatteavdraget har gått dig förbi?

Och det är bra. Det visar att alla i regeringen inte nödvändigtvis bär på sossementalitet, vilket är min uppfattning.

Å andra sidan pallar jag inte diskutera politik för ingående. Jag är dålig på det. Och jag blir oftast omkullsnackad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är bra. Det visar att alla i regeringen inte nödvändigtvis bär på sossementalitet, vilket är min uppfattning.

Så då lider den här regeringen alltå inte av "sossementalitet" eller? Hur ska du ha det? Tycker själv att jobbskatteavdraget är en skam, men nu är ju sossarna oxå med på det, så det kanske är "sossementalitet" trots allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om sossementalitet är att höga skatter alltid är bra, så är borgarbrackmentalitet att sänkta skatter alltid är bra... eller så kan man sluta vara polariserad.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ungefär inställningen att ju högre skatter, desto bättre. Ungefär att det är fult att tjäna pengar. Ungefär det att grannens gräs aldrig får vara grönare.

Njae. Sossementalitet är isåfall att skatter är bra om det bygger upp välfärden, inte nödvändigtvis att det ska vara hur höga skatter som helst; för isåfall hade vi haft planekonomi idag.

Njae. Sossementalitet är isåfall att om man tjänar pengar så ska man också betala skatt, gärna lite högre procent om man kommer upp över en viss nivå.

Njae. Sossementalitet är isåfall att om grannen har grönare gräs så ska man själv också ha möjlighet att få ha lika grönt gräs.

"Sådär i all hast".

Redigerat av D Vibe
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Så då lider den här regeringen alltå inte av "sossementalitet" eller? Hur ska du ha det? Tycker själv att jobbskatteavdraget är en skam, men nu är ju sossarna oxå med på det, så det kanske är "sossementalitet" trots allt.

Du tolkade det som att jag menade att alla i regeringen bär på sossementalitet.

När ett barn i en familj får vattkoppor så är det bara barnet som drabbas negativt av viruset, inte övriga familjemedlemmar eftersom de är immuna (förutsatt de har fått vattkoppor och heller inte riskerar bältros). Men familjen blir mer eller mindre påverkat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar inte lägga mycket man sagt innan på minnet. Vi har ju redan avhandlar att SVT är lika oberoende som Socialstyrelsen - oavsett SVT finansieras via licens- eller skattepengar. Ska SVT bli oberoende ska det ut på entreprenad.

Jag kanske inte tycker att du har skrivit någonting alls som är värt att lägga på minnet? 🙂

Och nej, självklart blir man inte lika oberoende om man är beroende av skatte-eller reklam-pengar, som med licens-systemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

[Edit: stavfel pga. för många öl 🙂 ]

Låt folk betala för de tjänster/program som är av intresse, eller reklam-finansiera skiten och låt folket slippa betala!!!

Det är för jävligt att ointresserade ska betala för andras behov!

Jag tycker att det är för jävligt att det finns en massa människor som inte förstår att det finns andra behov än deras egna. Och att man dessutom själv kanske kan få andra behov i framtiden, även om man inte har dom just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...