Jump to content
Annons

Historien om en låt...


lonewind

Recommended Posts

Någon gång, kanske 2006-2007, gjorde jag en demo. La upp den för lite låtkritik.

Ett mail från en forumsnubbe, Harmonica Mike, dyker upp med ett par spår.

Han gillade låten men tyckte den behövde lite munspel.

Det hade han helt rätt i.

Låten förblev dock en demo men den har sedan dess ofta efterfrågats när jag varit ute och spelat.

Plockade upp projektet nyligen, tyckte det bara behövdes lite ordentligt inspelad sång.

Skickade sen till Yllet för mix.

Han föreslog lite bas och la den. Vips så var låten klar.

Grymt tacksam för dessa insatser.

Chris Michols – Brother

och

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm, tänkte inte på den faktiskt. La inte upp i det syftet då låten är klar, även om det är trevligt och lärorikt inför kommande låtar med feedback.

Ber om ursäkt om tråden är dåligt placerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hookig låt Kan inte kommentera prod eller mix eftersom jag lyssnar direkt ur iphonen. Men låten i sig har melodi och hitkänsla. Den är på min spotifylista nu så kan jag lyssna sen. Kul att samarbete kan funka på det sättet som du beskrev.

Link to comment
Dela på andra sajter

Länken är "ogiltig" när jag testar. Kom på att det är en Spotifylänk, vilket förklarar saken. (Jag brukar lägga mina låttrådar på avdelningen, "Musik- och sajttips".)

...Kan du lägga till en lyssningsbar länk? Youtube eller Soundcloud eller liknande?

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Hookig låt ������ Kan inte kommentera prod eller mix eftersom jag lyssnar direkt ur iphonen. Men låten i sig har melodi och hitkänsla. Den är på min spotifylista nu så kan jag lyssna sen. Kul att samarbete kan funka på det sättet som du beskrev.

Nice. Och kul att den fick vara på din lista.

Javisst, det var lite det jag ville belysa 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Länken är "ogiltig" när jag testar. Kom på att det är en Spotifylänk, vilket förklarar saken. (Jag brukar lägga mina låttrådar på avdelningen, "Musik- och sajttips".)

...Kan du lägga till en lyssningsbar länk? Youtube eller Soundcloud eller liknande?

Ja, helt rätt. Borde använt musik och sajttips. Hade inte huvudet med mig idag 🙂.

(ursäkta videon, har inte haft tid att göra mer än så 🙂 )
Link to comment
Dela på andra sajter

klickade runt lite bland dina låtar och jag måste säga att jag är imponerad och då pratar jag inte om produktionen utan bara enbart som fan va bra/skön musik du gör!

Sen ja produktionen är bra den också, för första gången på väldigt länge kunde jag sitta och lyssna utan att tänka på att sitta och felsöka.

Oj jädrar, det var inget dåligt betyg.

Tusen tack. Det värmde att höra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt. Tycker inte att basen låter rätt dock och att låten skulle tjäna på ett "fullare" arrangemang.

Tackar.

För mig var basen en revolution, även om det krävdes ett par lyssningar för att jag skulle vänja mig. Så är det alltid när jag får hjälp av någon med pålägg, måste verkligen lyssna in mig så jag kan höra helheten och inte de separata bitarna innan jag kan avgöra om jag gillart eller inte. I det här fallet var det kanon i min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...