Jump to content
Annons

Rappare & Producent säger hej!


Illusionen

Recommended Posts

Tjena Rikard heter jag, sysslar för det mesta med Hiphop, både producering och rap.

Har även senaste tiden börjat med experimentell Triphop.

Har hållit på sporadiskt i flera års tid. Kör allt i Cubase!

Lägger första versen utan break på denna länk för att visa vad jag är kapabel till.

Triphopprojektet kommer läggas upp inom kort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fet låt min vän. Du har väldigt bra grund-flow. Om jag ska lägga nån kritik så kan du utveckla din rytmik ett snäpp till. Att studsa orden än mer mot kagge-snare bas. Att känna mer var man ska lägga korta stavelser(med antydan av luft emellan) och var man ska dra ut på stavelserna/orden. Men det brukar komma med ålder/erfarenhet 😎 Låt känslan flöda som vore det sista som du kan bemöda!

Fett beat. Är det du som proddat?

Välkommen hit!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för den! Angående flowet så vet jag hur du menar. För min egen del så utvecklas mitt flow precis tvärt emot. Förr körde jag mera till trummorna, men tycker personligen det låter lite B i vissa sammanhang. Försöker variera och köra ett relativt avancerat flow! Sen avr denna oseriösa text skriver till ett helt annat beat med annan BPM. Beatet kan jag ej ta props för, det är snubben på turntabeln som står för det! Annars brukar jag prodda mina egna beats själv för det mesta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan nog vara en kombination av båda. Dock är micken jävligt essig. Sen la vi inte direkt ner våran själ i mixningen, mest en kul grej bara.

Jag förstår. Intressant med det där scratschandet eller vad det heter. Att man kan jobba på en fras sådär.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej och välkommen!

Jag tycker att det låter okej. Det finns potential, men ni måste chilla lite när ni rappar. Just nu känns det lite krystat och inte alls trovärdigt, det väcker liksom inga känslor. Fast det kanske bara är jag som har svårt att relatera till det ni rappar om, så där ska jag inte säga allt för mycket. Annars är dj:n rätt så skön 🙂 Hoppas det hjälper!

Peace!

Redigerat av ostbows
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen!

Jag tycker att det låter okej. Det finns potential, men ni måste chilla lite när ni rappar. Just nu känns det lite krystat och inte alls trovärdigt, det väcker liksom inga känslor. Fast det kanske bara är jag som har svårt att relatera till det ni rappar om, så där ska jag inte säga allt för mycket. Annars är dj:n rätt så skön 🙂 Hoppas det hjälper!

Peace!

Tackar för din åsikt! Nä tanken var väl inte att förmedla nån känsla vi gick helt enkelt bara loss o spotta lite ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har börjat med det lite senaste åren då jag ledsnat lite på all rock jag pysslar med tidigare.

Jag rappar inte själv men bygger gärna beats, spelar in och mixar rappare för att utvecklas musikaliskt och tekniskt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har börjat med det lite senaste åren då jag ledsnat lite på all rock jag pysslar med tidigare.

Jag rappar inte själv men bygger gärna beats, spelar in och mixar rappare för att utvecklas musikaliskt och tekniskt

Har du beats utlagda någonstans för lyssning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej inte än. Har planerat skaffa soundcloud eller nåt. Har mycket påbörjat men inte lika mycket avslutat 😉

Beror kanske lite på att jag inte hittat en stadig MC än som kan hjälpa en vidare. Nu har jag använt lite accapellor från stora artister men det blir inte alltid klockrent. Sen tycker jag att det är lite trist att bara lägga upp ett beat utan rap om du hajar vad jag menar 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag lyssnar bara lite casual på hiphop på min Spotify-lista och är inte alls insatt så jag bara säger vad jag tycker! 🙂

Tycker första låten lät lite "påtvingad" även fast den hade bra känsla så vare något som inte satt, andra låten lätt avsevärt bättre och stod även ut bättre om du frågar mig. Andra låten är absolut någonting jag kan lyssna på fler gånger också!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...