Jump to content
Annons

Producentkompis och Sång önskas till chill/hiphop/electronica produktioner


abacuz

Recommended Posts

Tjena,

Är en 28årig kille ifrån Stockholm som letar efter en producentkompis och sångerskor/sångare som är sugna på att göra låtar ihop med mig/sjunga på mina låtar.

Jag har inte direkt valt någon genre utan gör det som känns rätt för tillfället, så du får gärna tycka om flera genres. Det skulle bli lättare då 🙂

Gick 2011 en utbildning i elektronisk musikproduktion på SAE, och kan därefter arbeta i Logic.

Håller just nu på att lära mig Ableton Live och kan det nog bra för att arbeta i det, men inte lika bra som Logic.

Min ambition med samarbetet träffas eller arbeta på distans och göra så bra låtar som möjligt, att utvecklas musikaliskt och om det blir bra nog att försöka ta det från en hobby till ett yrke.

Gjorde här senaste en chillaxig hiphop låt tillsammans med en snubbe vid namn Nakes som finns att lyssna på soundcloud: https://soundcloud.com/abacuz/everyday-philosophy

Här är lite playlists med inspirations låtar jag har sparat de senaste året för att arbeta emot:

Bra inspiration (chill)

Bra inspiration (DNB)

Bra inspiration (dubstep)

Bra inspiration (hiphop)

Bra inspiration (house)

Och här är ett exempel på min musiksmak

Starred Q1 2013

Om det låter som något du skulle vilja göra musikaliskt så hör av dig!

P.S "Redan klara artister" och personer som tror de är bäst i världen kan låta bli att svara, då jag själv inte tar mig själv på för stort allvar och inte riktigt går ihop med personer som gör det heller 😉

Redigerat av abacuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det heter "som tror DE är bäst i världen" hahahaha ☺️ Förlåt. Nä, jag är ingen narcissistisk douchbag. Lovar...

Jävligt skön låt. Vem är det som rappar? Nakes? Är det du som proddat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, tänkte annars att du var jamaican. "I and I caan stand dem wicked bloodclaat people" 😎

Tycker att dina produktioner står sig bra för sig själva, vet inte vad en producentkompis skulle kunna bidra med. So Im out.

Du borde skicka in den låten till SR Metropol eller dyl. Kvalitet. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...