Jump to content
Annons

Hur vet jag vilka Floyd Rose delar som passar?


TobeyShreddz

Recommended Posts

Hejsan! Jag har två stycken gitarrer med Floyd Rose, men de använder olika Floyd Rose delar.Den ena är från min ESP LTD KH-25 (Kirk Hammett Signature) och den andra är från min Jackson PDX Demmelition King V (Phil Demmel Signature). Jag vet att min KH-25 har en Floyd Rose Special. Fast på min Demmelition så står det bara Jackson på den, så jag antar att det är Jackson's egna Floyd Rose modell. Några skruvar på båda gitarrerna har slutat greppa och går inte att skruva i, så jag undrar hur jag får reda på vilka jag ska köpa så det passar? 😕

Redigerat av TobeyShreddz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om jag var du skulle jag byta ut hela FR-special-stallet mot ett Gotoh som är prisvärt och riktigt stabilt. De där "FR special" har många haft problem med. Jackson-stallet brukar vara helt OK, har ett själv och det finns delar att få tag i men annars byt ut mot Gotoh också.

/Stoffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag var du skulle jag byta ut hela FR-special-stallet mot ett Gotoh som är prisvärt och riktigt stabilt. De där "FR special" har många haft problem med. Jackson-stallet brukar vara helt OK, har ett själv och det finns delar att få tag i men annars byt ut mot Gotoh också.

/Stoffe

Hade egentligen velat köpa nytt system men har inte pengarna till det, så jag håller det simpelt för tillfället. 😊 Jag måste säga att det Floyd Special-systemet jag fick på gitarren har bara ställt till med problem. Jag håller mig undan från dem hädan efter, och som sagt så hade Jackson också problem men inte lika stora som Special. 😑 Jag har däremot fjädrar av Gotoh och dom funkar utmärkt. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Har du problem med dem så blocka dem tills du har råd att skaffa bättre FR. Schaller har också FR och de är bättre än ett vanligt FR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...