Jump to content
Annons

Studioforums Gitarr-extravaganza!


Signia

Recommended Posts

Under de två gångna veckorna har tio gitarrister från Studios forum slutit upp – där knappt någon av oss har samarbetat förut – för att tillsammans skapa ett frosseri i gitarr-spel. En gitarrfest, en Gitarr-extravaganza.

Utöver nöjet av att göra projektet, var tanken även att inspirera forumet till samarbeten, och inspirera andra att vilja göra sin grej; inte enbart krana ljud 😉

Alla deltagande gitarrister hade likadana partier, lika långa- och ackordmässigt enhetliga partier, att göra precis vad man än ville över, med gitarr. Gitarristernas sound överläts till dem själva, och lämnades i hög grad orört i mixen. Ingen ”redigering” har skett. Gitarrkompet bakom varje solist, är solisten själv. Själv står jag för ’husbandet’ som kompar, och montage/mix av projektet.

Gitarristerna är: AnthonyS, Blues Boy, CasperFren, Golden Hair, Guitar Nilsson, Kr002, PeterTheGreat, Tvåtakt, Guranisten och Vmbr. (solistens namn sägs efter dennes soloparti).

Tack musik-vänner, för ett kul samarbete och ett inspirerande resultat /Mvh Signia! 🥰

En tanke går också till de som ville medverka, men som av olika skäl inte deltog. Kanske får vi se fler liknande instrument- eller musikstilsfester anordnade av andra framöver? En extravaganza vol 2? Vänta aldrig på att nån annan ska göra det. Gör det själv. Do it! 🙂

Hämta nu kaffe, eller nåt läskande, stäng dörren mot omvärlden, cranka upp volymen, Högt!, luta dig tillbaka, och må bra ...

... för Without further ado, här är framgången av samarbetet: Studioforums Gitarr-Extravaganza!

Gitarr-extravaganzan - ZIP 144mb

http://forum.studio....r-extravaganza/

4460213273_7b60ae3bc7.jpg

Åsikter om ljud/mix är välkomna, gärna från deltagare men även andra.

Redigerat av Signia
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har lyssnat igenom två gånger nu, låter riktigt bra! 😄 Över förväntan helt klart, tycker att alla gjorde en riktigt bra jobb faktiskt. Personliga favoriter blev nog tvåtakt och CasperFren.

Stor applåd till Signia som står bakom det hela, bra upplägg där man verkligen får känslan att det skulle kunna stå folk på en scen och jamma. Riktigt bra hur du har ändrat orginalkompen så de matchar de olika spelstilarna. Tummen upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat igenom två gånger nu, låter riktigt bra! 😄 Över förväntan helt klart, tycker att alla gjorde en riktigt bra jobb faktiskt. Personliga favoriter blev nog tvåtakt och CasperFren.

Oj va kul!

Tyckte alla gjorde ett mycket bra jobb! Är rätt chockad.

Sigina, fy fan va bra slutresultatet blev! En ära att vara med nu när man hör hur fett det blev! Riktigt kul!

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

F-n vad kul!

Suveränt jobb, Signia. Alla hattar av och superlativer till dig.

Fantastiskt kul att höra alla solon. Vilken dunderfinal!

Tack för att jag fick vara med. 🙂

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar igen och kan inte sluta förundras över den suveräna anpassningen av husbandets komp till respektive solist. F-n vad bra gjort, Signia.

Vem håller i en irl-gitarrvaganza? 😄

Återigen, skitkul att höra allas insatser. Mycket bra spelat. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Stående ovation till Signia 😄

Detta var huuuur kul som helst och att nu få höra alla gitarrister och arret över solotakter samt final var ju fantastiskt !!!

Ett stort tack för att man fick bidraga och vara med i detta 🙂

När kommer nästa projekt 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här va skitkul å lyssna på, haha.

Tillräckligt bra gjort för att inte bara vara "cheesy" å låta konstigt med publik å sådär! Skitbra

Å bra spelat av samtliga på sina sätt, också!!!

Missade helt poängen med det egna solopartiet i finalen, hahaha. Trodde alla skulle spela samtidigt, inte att det skulle bli som pauser där alla hade varsin bit. Men men, haha. Gick ju bra ändå 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag låg tvåa men du sa Kr002 precis innan och mitt namn efter? 🙂 Jag missade kanske att namnen sades efter. 🙂 Djävligt bra, håller fortfarande på att lyssna. Djävla kul med publikljuden. 🙂

Edit: läste beskrivningen igen, det stämde. 🙂 Djävligt bra jobbat Signia!!!

Edit2: Lyssnat igenom hela nu, fick rysningar i slutet. 😄

Redigerat av peterthegreat
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick inte till nåt solo, typ improviserat, så jag gjorde en melodi i stället. Den bara kom till mig, så jag körde på den, jag var först ut.

Telecaster, MXR Classic 108 Fuzz. Hot Cake overdrive, TC Flashback delay (kopplat på send o return) genom en Fender Hot Rod 40 watt med enkeltolva var min kedja. Micken var en TLM49, preamp Audioent Mico, komprimerad pyttelite med en DynaMaxx kompressor.

EDIT: Vad spelade ni andra med för grunkor?

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Var det bara jag som "fuskade" och körde en plugg? 😛

Strata---->ljudkort---->Logic med Guitar Rig

Edit: Ok, jag måste lära mig läsa innan jag postar, hehe.

Edit 2: Tyckte alla hade schyssta sound. 🙂

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Fan va kul att det gillas. Kul att se att även deltagarna vart positivt överaskade.

Man blir lite salig av kommentarerna här. Har fått mycket lööve via PM med. ler stort. Tack alla! 🥰

Men glöm inte att det är de 'eminenta' gitarristerna som är fokus här!

(ytterst eminenta)

Själv borde man va lite trött på musiken efter att ha hört den så många gånger. Men på nåt sätt vill man bara höra det här om o om igen, precis som några skriver här. Nån känsla av festlighet o gemenskap ..

Jag gjorde lite missar här och var, gentemot flera gitarrister. Saker som togs via PM - eller inte togs via PM alls. Även mixen blev brådstörtad. Mest på grund av att man underskattat tidsschemat. Inte omöjligt att vissa kan känna sig lite överkörda. Men allt det ska rättas till snart.

Det här är inte 'min' grej, det här är allas vår grej. Så njut! 🙂 Tack än en gång, alla! Kul att vi fick till det såhär. Man vill liksom bara ... göra nåt, göra mer ... 😉

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt! Älskar introt med gitarrljuden och publiken 😄

Sjukt bra jobbat av alla gitarrister men framför allt Signia som tagit sig tiden att få färdigt detta, och att orka få det bra, en eloge för det!

Jag spelade in på min portastudio, och mickade upp en förstärkare med det ljudet jag ville ha. Inget datatrixande, utan jag helt enkelt bara fångade upp ljudet direkt. 🙂

Redigerat av golden hair
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt kul att höra! Kanonfint jobbat alla gitarrister, och ett stort jättetack och en riktig eloge till Signia som råddat allting!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt! Älskar introt med gitarrljuden och publiken 😄

Sjukt bra jobbat av alla gitarrister men framför allt Signia som tagit sig tiden att få färdigt detta, och att orka få det bra, en eloge för det!

Jag spelade in på min portastudio, och mickade upp en förstärkare med det ljudet jag ville ha. Inget datatrixande, utan jag helt enkelt bara fångade upp ljudet direkt. 🙂

En till som använder porta? Vilken sort? Jag har en Tascam 2488 mkll. Sen har jag en hel del burkar o runtomkringutrustning till den oxå. Datorer fattar jag mig inte på tyvärr...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...