Jump to content
Annons

Studioforums Gitarr-extravaganza!


Signia

Recommended Posts

Annons

Flera av gitarristerna skrev från början att dom kände sig ovan att spela till .. vad som fanns tillhands att spela till. Ja erbjöd då att göra komp i det stuk dom var mest bekväm att spela i. Skickade till flera gitarrister t.o.m. Men trots det tackade samtliga personer bestämt Nej till sånt, ville hellre 'ta sig an utmaningen' och spela till samma som alla andra spelar till.

PeterTheGreat tex, som spelar så avlappnat och soft här, beskriver sig som grundmurad hårdrockare! För många av gitarristerna här är det lite samma sak; spelar utanför sin komfort-zon. Dom ville göra det, ansträngde sig, var t.o.m. nervösa för om det skulle bli bra nog sida vid sida med alla andra. Det kändes stort. Förutom alla som som kände sig bekväm och gjorde så bra ifrån sig, så gav det här saker ytterligare en dimension.

Väldigt svårt att höra presentationerna va?

headset_konig_desktop_microphone-13165044-xtrab.jpg

Say no more 😉

Hade inspelningar från flera deltagare när dom sa sina egna namn, men hann inte lägga in. Gick snabbt att bara dra allt själv. Nu såhär i efterhand tycker jag man låter lite som en cirkusdomptör som säger namnet på varje clown som gör sin grej. Vart för mycket fokus på mig.

Missade helt poängen med det egna solopartiet i finalen, hahaha. Trodde alla skulle spela samtidigt, inte att det skulle bli som pauser där alla hade varsin bit. Men men, haha. Gick ju bra ändå

Ja slut-solona vart kul. Det var min tanke från första början: alla drar en 1 takts räka där, för att klippa upp det sen.

Lite kul för ingen frågade hur det var tänkt där. Om allas räkor skulle höras samtidigt, då skulle det bli värsta getingsvärmen ju. Men ingen undrade.

Jag tror nu, att om alla förstått vad som var tänkt, så hade insatserna nog blivit annorlunda, kanske bättre t.o.m. Jag kombinerade CasperFrens och din grej där, i var sin kanal, för dom var så lika. Hoppas ni inte känner er överkörda för det.

Jag låg tvåa men du sa Kr002 precis innan och mitt namn efter? 🙂 Jag missade kanske att namnen sades efter. Djävligt bra, håller fortfarande på att lyssna. Djävla kul med publikljuden.

Edit: läste beskrivningen igen, det stämde. 🙂 Djävligt bra jobbat Signia!!!

Edit2: Lyssnat igenom hela nu, fick rysningar i slutet. 😄

Tack som fan 😄 kunde inte gjort det utan dig/er.

Trea liger du 🙂 Vi röstade om var namnet skulle ligga, före eller efter. Var så jäktad just då, så jag hann inte skicka ut resultatet av det, men de flesta tyckte antingen att det spela ingen roll, eller efter. Så då gjorde jag så.

Får själv lite ryskänsla ibland där. Tyckte det vart härligt 🙂

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk att man stått på en scen med 9 andra gitarrister och fått mottaga publikens jubel....... Synd att man inte minns nått av det bara 😛

Hört att sånt är rätt vanligt ... åtminstone enligt Keith Richards 😎 Redigerat av Signia
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul för ingen frågade hur det var tänkt där. Om allas räkor skulle höras samtidigt, då skulle det bli värsta getingsvärmen ju. Men ingen undrade.

Jag tror nu, att om alla förstått vad som var tänkt, så hade insatserna nog blivit annorlunda, kanske bättre t.o.m. Jag kombinerade CasperFrens och din grej där, i var sin kanal, för dom var så lika. Hoppas ni inte känner er överkörda för det.

Känner mej absolut inte överkörd 😄

Här är mitt solo inkl diverse mindre felspel men jag är ganska nöjd ändå 😎 inga byxor heller visst

http://www.youtube.com/watch?v=PFxJp3e3t_M

Redigerat av tvåtakt
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, nej. Jag har svårt att ta vanliga ackord faktiskt 😛 har precis börjat slipa på dom kunskaperna 😄

Sådär är trummisen i mitt band, han är en jävla gud på att sweepa .. men har inte lärt sig att ta barré än 😐 Obegripligt.

Redigerat av vmbr
Link to comment
Dela på andra sajter

Man var liten, MTV hade just börjat sända, såg nåt rock-solo där.

Mitt i solot så skickade gitarristen ner högerhanden och liksom hämtade upp nån 'spak' som hängde lodrätt ner från gitarrstallet, hämtade upp den med lill- o ringfingret och höll den så, medan han fortsatte sola.

Precis när han hämtade upp den där spaken så .. shit, solot bytte tonart! Helt andra ackord, nytt parti i solot. Wow, aldrig sett förut. Gitarrister har en spak som dom typ kan transponera tonart med? Ja, det verkar ju rimligt. Dom har ju andra grejor som gör sånt, capo t.ex. Hur coolt som helst ju!

Han drog den upp, från hängandes lodrätt till typ vertikalt, från kl 6 till kl 3 typ. Men alltså ... hur ... liksom .. är den där steglös, eller hur funkar det? Hur vet han mycket han ska dra den där för att det ska bli rätt tonart?

Såg några gitarrspelande som jag kände till, som stod å snacka på Musikbörsen nästa dag. Jag passade på o fråga dom .. hur långt den där spaken skulle dras för att typ motsvara en ton, om den va steglös o sådär ..

Resten av historien tänker jag inte berätta. Så jävla pinigt ..

Redigerat av Signia
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En kompis som hade en Gretch med typ Bixbysvaj kunde bara svaja så tonerna blev högre. Det lät väldigt märkligt, både baklänges o upponer när han snabbt darrade på ett ackord med svajarmen. Det visade sig att han trätt strängarna åt fel håll runt svajaxeln som även är strängfästet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har försökt dela gitarrextarvaganzan till mina facebookpolare, men Facebook stoppar både direktlänken till mp3an och samma sak när jag försöker få in den i dropbox, det verkar inte gå det heller. Jag har laddat hem den till Itunes, men därifrån till Dropbox går inte. Det blir nån konstig symbol jag aldrig sett förut....

Vad kan man göra?

Hatar datorer - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir nån konstig symbol jag aldrig sett förut....

FAcebook säger att det är nån farlig fil eller nåt liknande.

Du får nog vara lite tydligare. Posta en "printscreen" på symbolen och det meddelande du får.

Min kvasigissning är att du försöker ladda upp något som inte är en musikfil ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får nog vara lite tydligare. Posta en "printscreen" på symbolen och det meddelande du får.

Min kvasigissning är att du försöker ladda upp något som inte är en musikfil ...

Filen har ändelsen mp3. Mina andra filer i iTunes går bra att först kopiera o sen "Klistra in objekt" i Dropboxfoldern. Alternativet "Klistra in objekt" kommer aldrig upp när jag högerklickar i dropboxfoldern på vaganzafilen. Gitarrvagansans filnamn har en lite skum början, en kraftigare dot mellan dubbla paranteser, om det kan ha med saken att göra?

Hur man gör en skärmdump på en Mac vet jag inte heller. Kunde det lätt på PC-tiden. Med Mac kan jag ingenting längre.

Å du tunga värld - 55

Link to comment
Dela på andra sajter

Filen har ändelsen mp3. Mina andra filer i iTunes går bra att först kopiera o sen "Klistra in objekt" i Dropboxfoldern. Alternativet "Klistra in objekt" kommer aldrig upp när jag högerklickar i dropboxfoldern på vaganzafilen. Gitarrvagansans filnamn har en lite skum början, en kraftigare dot mellan dubbla paranteser, om det kan ha med saken att göra?

Hur man gör en skärmdump på en Mac vet jag inte heller. Kunde det lätt på PC-tiden. Med Mac kan jag ingenting längre.

Å du tunga värld - 55

Du kan inte ladda upp den till Soundcloud och sen dela den därifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...