Jump to content
Annons

Addic59 - Metalgiftet fortsätter.


Skulle detta sälja?  

20 röster

  1. 1. Skulle detta sälja?

    • ja
      10
    • nej
      3
    • kanske
      3


Recommended Posts

Tjosan. Kunde inte hålla mig. Måste verkligen höra vad ni tycker =).

Och personligen tycker jag att hårdrockarna ger skönast kommentarer här =).

Fick tummen ur arslet idag och började snickra med några tunga riff och jag kom fram till detta. Liite otajt är det väl men det får ni tåla =).

Och denna gång får ni gärna kritisera mixen aswell =).

* LÅTNAMN: Test 4 (än så länge)

* ARTIST/GRUPP: Kenny Kängström

* GENRE: Göteborgsmetal

* LÅTLÄNGD: 0:51

* KOMPOSITÖR: Kenny Kängström

* PRODUCENT: Kenny Kängström

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 1,18 MB

* STATUS: Skiss som fasen igen =).

* LÅTLÄNK: Här får ni =)

Utrustning vid inspelningen:

Ibanez Iceman - Kan jag skarpt rekomendera om man har ont i plånboken och om man vill ha en riktigt fet dist

Marshall Valvestate VS100 - Tycker den ger ett klockrent ljud när man mickar upp med SM57.

SM57 - Ja den behöver man väl inte kommentera.

Och lite EQ, kompressor och delay =). Och dubbning är inte att förglömma =).

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rockar som vanligt! 🙂

det enda jag reagerade på är att "mitten" försvann efter 0:30 ... har du bara dubbat två och slängt dom brett utåt? eller så är det mina hörlurar som lurar mig? 😉

Fan du skulle behöva en sångare jag ska spela in på torsdag, sjunger i bandet Insania om du vet vilka det är?

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockar som vanligt! 🙂

det enda jag reagerade på är att "mitten" försvann efter 0:30 ... har du bara dubbat två och slängt dom brett utåt? eller så är det mina hörlurar som lurar mig? 😉

Fan du skulle behöva en sångare jag ska spela in på torsdag, sjunger i bandet Insania om du vet vilka det är?

Hoppsan man tackar som tusan igen då =).

Jo då vid Ca 30 sekunder har jag bara 2 st dubbade. Har annars 3 st. Hmmm har ingen förklaring varför jag gjorde så men det får jag åtgärda =). Bra att du la märke till det.

Har inte hört bandet. Är dom kända? Vilken typ av sång är det?

Jag spelar ju som sagt i Aeonic där vi redan har en sångare. Men jag skulle behöva en som tusan till mitt projektarbete.

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockar som vanligt! 😉

det enda jag reagerade på är att "mitten" försvann efter 0:30 ... har du bara dubbat två och slängt dom brett utåt? eller så är det mina hörlurar som lurar mig? 😄

Fan du skulle behöva en sångare jag ska spela in på torsdag, sjunger i bandet Insania om du vet vilka det är?

Hoppsan man tackar som tusan igen då =).

Jo då vid Ca 30 sekunder har jag bara 2 st dubbade. Har annars 3 st. Hmmm har ingen förklaring varför jag gjorde så men det får jag åtgärda =). Bra att du la märke till det.

Har inte hört bandet. Är dom kända? Vilken typ av sång är det?

Jag spelar ju som sagt i Aeonic där vi redan har en sångare. Men jag skulle behöva en som tusan till mitt projektarbete.

MVH//Kenny

Jo dom är kända i sin genre, ladda ner från DC++ eller nåt så får du höra 🙂

han avslutar en av låtarna i 2-strukna G så då borde du fatta hur det låter 🙂 :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockar som vanligt! 😉

det enda jag reagerade på är att "mitten" försvann efter 0:30 ... har du bara dubbat två och slängt dom brett utåt? eller så är det mina hörlurar som lurar mig? 😄

Fan du skulle behöva en sångare jag ska spela in på torsdag, sjunger i bandet Insania om du vet vilka det är?

Hoppsan man tackar som tusan igen då =).

Jo då vid Ca 30 sekunder har jag bara 2 st dubbade. Har annars 3 st. Hmmm har ingen förklaring varför jag gjorde så men det får jag åtgärda =). Bra att du la märke till det.

Har inte hört bandet. Är dom kända? Vilken typ av sång är det?

Jag spelar ju som sagt i Aeonic där vi redan har en sångare. Men jag skulle behöva en som tusan till mitt projektarbete.

MVH//Kenny

Jo dom är kända i sin genre, ladda ner från DC++ eller nåt så får du höra 🙂

han avslutar en av låtarna i 2-strukna G så då borde du fatta hur det låter 🙂 :)

Oj. Låter inbjudande. Kan du tipsa om någon låt?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

jadu.

trevligt att se att du är tillbaka. har dekadensen lagt sig? 🙂

basen kunde tryckas på till det första riffet. kanske kicket kan följa? där blev jag också sugen att höra riffet tuggat med slide.

splashen och några hihats är ultrapanorerade och sticker ut lite väl mycket för min smak.

tycker du kan ta första och sista riffet och bygga en schysst låt på, nu låter det mest som en demo över roliga riff del tre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockar som vanligt! 😄

det enda jag reagerade på är att "mitten" försvann efter 0:30 ... har du bara dubbat två och slängt dom brett utåt? eller så är det mina hörlurar som lurar mig? 🙂

Fan du skulle behöva en sångare jag ska spela in på torsdag, sjunger i bandet Insania om du vet vilka det är?

Hoppsan man tackar som tusan igen då =).

Jo då vid Ca 30 sekunder har jag bara 2 st dubbade. Har annars 3 st. Hmmm har ingen förklaring varför jag gjorde så men det får jag åtgärda =). Bra att du la märke till det.

Har inte hört bandet. Är dom kända? Vilken typ av sång är det?

Jag spelar ju som sagt i Aeonic där vi redan har en sångare. Men jag skulle behöva en som tusan till mitt projektarbete.

MVH//Kenny

Jo dom är kända i sin genre, ladda ner från DC++ eller nåt så får du höra 🙂

han avslutar en av låtarna i 2-strukna G så då borde du fatta hur det låter 🙂 :)

Oj. Låter inbjudande. Kan du tipsa om någon låt?

Har faktiskt inte lyssnat in mig på dom än ordentligt men har spenderat 3 timmar med honom i studion. Tänk dig Hammerfalls sångare fast med skillnaden att Ola sjunger bättre 😉🙂

tycker jag iaf ... men om jag ska säga några låtar jag hört så Face the King eller Beware of the dragons 🙂

EDIT: han sjunger inte på Beware of the dragons 🙂

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

jadu.

trevligt att se att du är tillbaka. har dekadensen lagt sig? 🙂

basen kunde tryckas på till det första riffet. kanske kicket kan följa? där blev jag också sugen att höra riffet tuggat med slide.

splashen och några hihats är ultrapanorerade och sticker ut lite väl mycket för min smak.

tycker du kan ta första och sista riffet och bygga en schysst låt på, nu låter det mest som en demo över roliga riff del tre.

Hahaha. Det va massa roliga kommentarer. Jo sorgen håller på att gå över. Efter många om och men så löste sig det hela. Vi har bestämmt oss för att lösa det tillsammans istället för att springa i från.

Aja för att återgå. Jag är bekväm med att kicken ligger hyffsat rekt där med tanker på att det kommer bli en del dubbelkick i låtarna. Så en variation på det viset tror jag skulle funka. Men jag ska pröva din idé =).

Fick nyss höra från neko att hihaten skulle ut mer i sidorna haha så nu har vi levande bevis på att smaken är som baken =). Har beslutsångest vad gäller den punkten.

Jo riffet i mitten kan bli proffsigare och snyggar om man arbetar på det. Det första och sista riffet är klart mina favoriter åxå =)..

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockar som vanligt! 😄

det enda jag reagerade på är att "mitten" försvann efter 0:30 ... har du bara dubbat två och slängt dom brett utåt? eller så är det mina hörlurar som lurar mig? 🙂

Fan du skulle behöva en sångare jag ska spela in på torsdag, sjunger i bandet Insania om du vet vilka det är?

Hoppsan man tackar som tusan igen då =).

Jo då vid Ca 30 sekunder har jag bara 2 st dubbade. Har annars 3 st. Hmmm har ingen förklaring varför jag gjorde så men det får jag åtgärda =). Bra att du la märke till det.

Har inte hört bandet. Är dom kända? Vilken typ av sång är det?

Jag spelar ju som sagt i Aeonic där vi redan har en sångare. Men jag skulle behöva en som tusan till mitt projektarbete.

MVH//Kenny

Jo dom är kända i sin genre, ladda ner från DC++ eller nåt så får du höra 🙂

han avslutar en av låtarna i 2-strukna G så då borde du fatta hur det låter 🙂 :)

Oj. Låter inbjudande. Kan du tipsa om någon låt?

Har faktiskt inte lyssnat in mig på dom än ordentligt men har spenderat 3 timmar med honom i studion. Tänk dig Hammerfalls sångare fast med skillnaden att Ola sjunger bättre 😉🙂

tycker jag iaf ... men om jag ska säga några låtar jag hört så Face the King eller Beware of the dragons 🙂

EDIT: han sjunger inte på Beware of the dragons 🙂

Aha då hänger jag med. Ett problem bara. Jag är allergisk mot power metal men om han kan sjunga som Speed i Soilwork så ringer jag honom mer än gärna =). Tänker lyssna på låtarna innan jag dömer =).

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Han frågade faktiskt mig om kommentarer. så han får skylla sig själv 😆 Jag påpekade dessutom det faktum att jag är syntare när han frågade om trummorna var för stelt lagda. Det var en hat som låg lite väl långt ut i höger som jag ansåg kunde behöva ett komplement i vänster för att funka i mina öron. Sedan var det väl stereobilden som jag tyckte man kunde jobba med, hihats eller gitarrer får han välja själv.

Ville bara förtydliga lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han frågade faktiskt mig om kommentarer. så han får skylla sig själv 😆 Jag påpekade dessutom det faktum att jag är syntare när han frågade om trummorna var för stelt lagda. Det var en hat som låg lite väl långt ut i höger som jag ansåg kunde behöva ett komplement i vänster för att funka i mina öron. Sedan var det väl stereobilden som jag tyckte man kunde jobba med, hihats eller gitarrer får han välja själv.

Ville bara förtydliga lite.

aha. Känner mig lite trög nu haha =).

Ska kika på saken lite närmare om några dagar.

MVH//Kenny

Link to comment
Dela på andra sajter

Han frågade faktiskt mig om kommentarer. så han får skylla sig själv  😆 Jag påpekade dessutom det faktum att jag är syntare när han frågade om trummorna var för stelt lagda. Det var en hat som låg lite väl långt ut i höger som jag ansåg kunde behöva ett komplement i vänster för att funka i mina öron. Sedan var det väl stereobilden som jag tyckte man kunde jobba med, hihats eller gitarrer får han välja själv.

Ville bara förtydliga lite.

aha. Känner mig lite trög nu haha =).

Ska kika på saken lite närmare om några dagar.

MVH//Kenny

Känn dig inte trög, vi bara missförstod varandra lite. Det är lugnt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra som fan.....som sagt tidigare....det enda som inte föll mig i smaken är splashen och hi-haten som är lite för hårt pannade mot resten av setet. men som sagt det är ju en smaksak.

Jag har inte skrivit metal på flera år nu pga dålig inspiration men sedan jag började höra dina demoinlägg så har riffen börjat komma igång igen.

Ser fram emot fler inlägg!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Zakk Wylde på de sköna övertonerna i de första riffet 😄 Härligt, härligt!!

En aning mer bas hade kanske varit klockrent om man nu ska hård dra det hela och det ska man väl eftersom det är hård rock vi snackar 🙂

Bra gitarrljud, tung och mysigt! 😄

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

Zakk Wylde på de sköna övertonerna i de första riffet 😄 Härligt, härligt!!

En aning mer bas hade kanske varit klockrent om man nu ska hård dra det hela och det ska man väl eftersom det är hård rock vi snackar 🙂

Bra gitarrljud, tung och mysigt! 😄

Ciao!

Tackar så mycket =). Dom kommentarerna behövde jag hehe. Det var riktigt roliga att spela in dettta. Det blev bättre än jag trodde iaf =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...