Jump to content
Annons

IRL malmö 15 september


laxlaxlax

Recommended Posts

Annons
  • Svar 72
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Inte för att sabba stämningen eller så, och jag underkastar mig Lax3:s beslut — men är det riktigt att vi ska lägga IRL:en på en tisdag?

Upptäckte också det och ställde mig samma fråga... personligen föredrar jag en torsdag eller fredag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att den dagen är helt perfekt.

Veckan innan är jag nämligen gräsänkling när min sambo åker på spa-resa med en förening för trafikskadade, som hon är med i - så under den veckan blir det nog lite si och så med mathållning o dyl för min del. Behöver alltså förmodligen återhämta mig så tidigt som möjligt efter det... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Tycker en tisdag är toppen.

Småborgeligt att välja en fredag eller lördag.

Tummen upp för 3xlax

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Så pass. Vilken politisk läggning tillhör tisdagar då? Sossar, kommunister, anarkister...?

Om man röstar blankt, måste man stanna hemma då?

Lägger inte någon politisk aspekt på detta.

Men röstar man blankt så är man ju per definition soffliggare, så om du inte har en motordriven soffa eller låter kamrater bära med dig i soffan ut till lokal så är det nog så att du får stanna kvar i hemmet.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker en tisdag är toppen.

Småborgeligt att välja en fredag eller lördag.

Jaha, där ser man! Ville bara dubbelchecka, jag jobbar nämnligen lite "sent" just tisdagen den 15 september? (Och dessutom inföll 15 augusti på en lördag, kanske kollade Lax3 lite för hastigt på "fel" månad...)

Jag ska göra vad jag kan för att komma loss — detta (IRL) vill man ju inte missa!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Synd, ser i min kalender att min fru är i skåne den 15 september.

Men laxen är intresserad av trädgård vet jag så jag skickar väl henne istället 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägger inte någon politisk aspekt på detta.

Men röstar man blankt så är man ju per definition soffliggare, så om du inte har en motordriven soffa eller låter kamrater bära med dig i soffan ut till lokal så är det nog så att du får stanna kvar i hemmet.

Okej.

Jag gillar att festa och har ett jobb att gå upp till på morgonen (en dålig kombination), därav föredrar jag torsdagar eller fredagar. Är man t.ex nykterist och/eller arbetslös förstår jag att man inte bryr sig om sånt. 🥰

Sen insåg jag att jag faktiskt är borgerlig per definition t.ex genom att jag är "icke-adlig":

http://sv.wikipedia.org/wiki/Borgerlig

Man lär sig nåt nytt varje dag. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske blir bättre om man börjar en timme tidigare - alltså kl 19 i stället? Då kan alla veklingar komma hem en timme tidigare också, om de nu är så känsliga...?

Visst lät det där kaxigt? 😄 Själv brukar jag dock inte bli så väldigt långrandig, så ni andra behöver inte skämmas eftersom jag antagligen är bland de första att avvika från sammankomsten... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske blir bättre om man börjar en timme tidigare - alltså kl 19 i stället? Då kan alla veklingar komma hem en timme tidigare också, om de nu är så känsliga...?

Nämen Claes! 😏

Jahapp vi får vara småproggiga och köra en tisdag. Det var egentligen inte meningen, men lagt kort ligger. Jag kommer också i kläm, hacke - vi får tänka på varandra när vi spyr i handfatet på jobbet. 😄

Vi kan ju dricka snabbare så blir vi klara tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen insåg jag att jag faktiskt är borgerlig per definition t.ex genom att jag är "icke-adlig":

http://sv.wikipedia.org/wiki/Borgerlig

Man lär sig nåt nytt varje dag. 😉

Ja, men då kollade du upp fel ord serdu!

SMÅ-BORGARE.

[jfr t. kleinbürger]

borgare (se borgare, sbst.¹ 2) av låg samhällsställ ning l. med ringa förmögenhet o. d., obetydlig borgare; numera i sht (o. ofta nedsättande) i utvidgad anv., om person med mer l. mindre utpräglad beredvillighet att (gm idogt arbete o. oförargligt levnadssätt) underordna sig l. solida risera sig med det kapitalistiska samhällssyste met, person med inriktning på det egna l. med småskuren l. inskränkt l. trångbröstad inrikt ning l. livssyn; äv. mer l. mindre bildl.; jfr kälkborgare. HAGSTRÖM Herdam. 2: 386 (i handl fr. 1730).

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ok om jag endast hänger i baren?

Är du riktigt snäll så kanske du kan få sitta vid vårt/våra bord - även om du bara intar flytande föda... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Aah, du såg alltså "fel", som jag gissade ovan? 😉

Japp!

Hackeman är inte småborgerlig eller borgerlig enligt någon av definatinerna. Det behövs ett helt nytt ord för honom.

Eller vi kan väl bara säga ... "hackeman"

( betona som mögel )

/laxlaxlax värmer upp

Link to comment
Dela på andra sajter

Oavsett vilket förstår jag inte hur det kan vara borgerligt att lägga en IRL på en torsdag/fredag istf en tisdag... 🥰

Inte borgerligt. Småborgerligt!

SMÅ-BORGARE.

[jfr t. kleinbürger]

borgare (se borgare, sbst.¹ 2) av låg samhällsställning l. med ringa förmögenhet o. d., obetydlig borgare; numera i sht (o. ofta nedsättande) i utvidgad anv., om person med mer l. mindre utpräglad beredvillighet att (gm idogt arbete o. oförargligt levnadssätt) underordna sig l. solidarisera sig med det kapitalistiska samhällssystemet, person med inriktning på det egna l. med småskuren l. inskränkt l. trångbröstad inrikt ning l. livssyn; äv. mer l. mindre bildl.; jfr kälkborgare. HAGSTRÖM Herdam. 2: 386 (i handl fr. 1730).

Fast nu känner jag mig som en riktig partypooper som avbryter festligheterna med att förklara ett skämt någon drog för en halvtimme sedan... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...