Jump to content
Annons

GM-ljud i Logic Express?


tbruce

Recommended Posts

Jag undrar hur jag får datorns inbyggda quicktime-ljud att höras i Logic Express (7.0.0)? Jag har inte haft nån större användning av det innan men nu har jag lite midifiler som jag skulle vilja spela upp i Logic, utan att behöva sitta och leta upp au-ljud som passar till varje kanal. Jag sitter med OS X 10.4. Tacksam för svar! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är lite tveksam till att det går. Vad är det för inbyggda ljud du pratar om btw?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quicktimesynthen. De ljud som används när man spelar upp midifiler i Quicktime player t ex? Jag vet att det har gått att använda dom i Logic i tidigare versioner, men jag hittar inte hur man gör nu... 🙂 Men det borde ju gå, för det är ju midistandard så det borde ju bara handla om att få Logic att förstå var den synthen ligger? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har Pro, men jag tror inte det spelar nån roll...

Gå in i Environment/MIDI Instr och skapa ett Multi Instrument. Lägg sedan till Apple Quicktime ur Internal. Dra en sladd från Multi Instrument till QT-synthen. Döp Multi Intrumentet till nåt roligt, t.ex. "Min GM-synth". Gå igenom de 16 kanalerna och se till att Program, Volume och Pan är förbockade.

Nu kan du gå över i Arrange-fönstret och lägga till en kanal från "Min GM-synth". Välj ljud ur GM-listan vid Program i Parameterfönstret,

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...