Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jag undrar hur jag får datorns inbyggda quicktime-ljud att höras i Logic Express (7.0.0)? Jag har inte haft nån större användning av det innan men nu har jag lite midifiler som jag skulle vilja spela upp i Logic, utan att behöva sitta och leta upp au-ljud som passar till varje kanal. Jag sitter med OS X 10.4. Tacksam för svar! :rolleyes:

Annons
Posted

Är lite tveksam till att det går. Vad är det för inbyggda ljud du pratar om btw?

Posted

Quicktimesynthen. De ljud som används när man spelar upp midifiler i Quicktime player t ex? Jag vet att det har gått att använda dom i Logic i tidigare versioner, men jag hittar inte hur man gör nu... 🙂 Men det borde ju gå, för det är ju midistandard så det borde ju bara handla om att få Logic att förstå var den synthen ligger? 😉

Posted

Jag har Pro, men jag tror inte det spelar nån roll...

Gå in i Environment/MIDI Instr och skapa ett Multi Instrument. Lägg sedan till Apple Quicktime ur Internal. Dra en sladd från Multi Instrument till QT-synthen. Döp Multi Intrumentet till nåt roligt, t.ex. "Min GM-synth". Gå igenom de 16 kanalerna och se till att Program, Volume och Pan är förbockade.

Nu kan du gå över i Arrange-fönstret och lägga till en kanal från "Min GM-synth". Välj ljud ur GM-listan vid Program i Parameterfönstret,