Jump to content
Annons

Nätverk, forum, FaceBook?


Implasticyde

Recommended Posts

Har inte koll på om detta är rätt avdelning men hoppas att en flytt är möjlig ifall fel avdelning valts.

Har funnit ett tomrum där tanken på hur överlägset det skulle vara ifall alla som på något sätt ingår i ett musikprojekt kunde dela på allt som skapades och samla allt på ett och samma ställe. Skiva i något forumliknande för text, ackord, låtuppbyggnad, kommentarer och samtidigt kunna lyssna på låtar (demon, färdiga produktioner) i bra kvalité, ladda upp egna ljudfiler och ha en kalender där man kan boka träffar. Jag har inget intresse av att skapa en egen site eller att betala hutlösa summor för en tjänst.

En tanke (fasansfull men sann 😛 ) är att skaffa sig FaceBook där de flesta redan finns. Vad jag vet kan man inte ladda upp låtar där och om det gick att ladda upp låtar är jag inte säker på om det är vi som äger de, FaceBook äger väl allt på sin site?

Siter jag vet inte fungerar är:

MySpace - kass kvalité på streamrate (96kBit/s) vid lyssning och ger inte möjlighet för alla att deltaga (endast en inloggad åt gången).

Någon upplyst och vänlig själv som vet ett sådant nätverk eller på något sätt har löst det hela på ett finurligt sätt? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ett konto hos ett webbhotell. Ladda upp låtar via ftp och diskutera i en blog? Kunde funka. Sätts upp på 5 minuter om man vet vad man vill ha. Tex one.com

Annars finns siter för arbete i projektform. Tex. Projektplatsen.se som dock är dyrt. Kanske finns andra billigare alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tackar för era svar! 🙂

Mitt "problem" är att det är tre st olika band/konstellationer som spelar in hos mig och alla innehåller olika medlemmar. Försöker illustrera i en ACSII-bild nedan:

------------------Studio-------------------

-----------|---------|----------|---------

-----Band 1--Band 2--Band 3-------

-----------|---------|----------|----------

---------4st-----2st--------2st------

-----------|---------|----------|----------

----A-B-C-D----E-F----G-H---

I Band 1 ingår fyra personer som bor på geografiskt olika platser från Götaland ner till Skåne. I Band 2 och Band 3 ingår vardera två lokala förmågor. Det blir lätt lurigt för mig att hålla koll på när alla band och medlemmar kan spela in via e-mail, eftersom e-mail är envägskommunikation och Band 2 och Band 3 inte har en aning om vad som bestäms med Band 1 och vice versa. Att inkludera alla 8 personer i e-mail som några svarar på men glömmer "svara alla" gör det hela mer komplicerat så e-mail är uteslutet som kommunikation.

Erkänner utan omsvep att jag inte har någon koll på hur man sätter upp webbhotell och allt vad det innebär med säkerhet o.s.v. Har inte heller intresse av att sätta mig in i frågan 😊 En Blogg hade kanske fungerat!

Storegate verkar intressant men Projektplatsen.se kostar för mycket för mig och jag tror inte att de andra är intresserade av att betala 150kr/person. Vad jag vet är det endast två av åtta som inte har Facebook så kanske kan kombinationen Storegate + FaceBook fungera för alla. I FaceBook borde man kunna skapa ett rum för "Studio" som alla har access till och därefter tre "under rum" till varje band där endast respektive medlemmar har access. Blir tre konton på Storegate men det får man väl leva med.

Tackar för er tid och era tips! 🙂

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...