Jump to content
Annons

Lhucid - Lucidity



Recommended Posts

LÅTNAMN: Lucidity

ARTIST/GRUPP: Lhucid

GENRE: Psytrance

LÅTLÄNGD: 9.34

KOMPOSITÖR: Lhucid

PRODUCENT: Lhucid

EV. MEDVERKANDE: Nej

INSPELNINGSÅR: 2005-03

FORMAT: Mp3

STORLEK: 17,5 mb

STATUS: Färdig låt

LÅTLÄNK: Tanka!

Jag vet att jag själv är dålig på att ge feedback, men det beror på att jag inte har fixat internetuppkoppling hemma och nu när jag tankar så gör jag det från en lapptopp (med inbyggda högtalare = käzz). Sorry.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jorå.. Du fick en 4 av mig.. Jag gillar ljudbilden skarpt.. Otroligt fet botten.. Du ska höra här hos mig med mina 2x2 18" subbar 😆 .. Whoha. Tydlig separation mellan instrumentljud. Bra trancestämning i låten.. Funkar nog fint att väcka upp trötta dansare med runt 3 på natten.. Gillar dom korta tysta breaken.... Kanske aning för mycket av korsmodulerade skarpa ljud dock (i min smak) , kunde få vara nån liten varm pad med i bland också.. Men jag gillar drivet i den.. Och baskaggen är det goaste av allt 😛

Keep it up dude!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fint som tusan... gillar verkligen början... upptrappet innan allt brakar loss... samplingen där sitter som ett smäck... kunnde varit lite mer tryck i bassdrumen kanske? eller så skall det vara sånn i psy... tycker det saknas lite bas rent generellt... det är annar sen väldigt go låt... du verkar kunna det här med psytrance... gött att låten är så lång... gillar alla ljuden... arrangemanget verkar oxå bra... good job man!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jorå.. Du fick en 4 av mig.. Jag gillar ljudbilden skarpt.. Otroligt fet botten.. Du ska höra här hos mig med mina 2x2 18" subbar  😄  .. Whoha. Tydlig separation mellan instrumentljud.  Bra trancestämning i låten.. Funkar nog fint att väcka upp trötta dansare med runt 3 på natten.. Gillar dom korta tysta breaken.... Kanske aning för mycket av korsmodulerade skarpa ljud dock (i min smak) , kunde få vara nån liten varm pad med i bland också..  Men jag gillar drivet i den.. Och baskaggen är det goaste av allt 😄

Keep it up dude!

Tack så mycket!

2x2 18" subbar.. Dina grannar måste älska dig 😄

mina grannar hatar mig 😉

Redigerat av Utan Namn
Link to comment
Dela på andra sajter

Fint som tusan... gillar verkligen början... upptrappet innan allt brakar loss... samplingen där sitter som ett smäck... kunnde varit lite mer tryck i bassdrumen kanske? eller så skall det vara sånn i psy... tycker det saknas lite bas rent generellt... det är annar sen väldigt go låt... du verkar kunna det här med psytrance... gött att låten är så lång... gillar alla ljuden... arrangemanget verkar oxå bra... good job man!

Thanks alot duuude!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

måste hålla med resten av gänget...

Riktigt fet låt faktiskt...

diggar kicken och basslingan...

Melodin är go me,

fast ingen riktigt psy va? Mera åt Goa hållet 😛

Men riktigt skön iallafall!!

4/5

Link to comment
Dela på andra sajter

måste hålla med resten av gänget...

Riktigt fet låt faktiskt...

diggar kicken och basslingan...

Melodin är go me,

fast ingen riktigt psy va? Mera åt Goa hållet 😕

Men riktigt skön iallafall!!

4/5

Thanks! Jo, det kanske är mer goa än psy.. Det stämmer nog 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv lyssnar jag och diggar den här typen av musik och jag skulle nog påstå att den ligger och svävar nånstans mellan psy och goa. 😉 Men helt klart den rätta produktionen och det rätta soundet. Jag är AVUNDSJUK. Vill också kunna göra såhär bra produktioner... 😛 5/5

OBS: det här är inget smörande bara för att vara snäll... det är ärligt. Problemet är väl mer att man inte kommentera de låtarna som är riktigt usla.

Edit: Vad använder du för prylar i studion till den här låten då? Vilken mjukvara?

Redigerat av SamiRaj
Link to comment
Dela på andra sajter

Själv lyssnar jag och diggar den här typen av musik och jag skulle nog påstå att den ligger och svävar nånstans mellan psy och goa. 🙂 Men helt klart den rätta produktionen och det rätta soundet. Jag är AVUNDSJUK. Vill också kunna göra såhär bra produktioner... 🙂 5/5

OBS: det här är inget smörande bara för att vara snäll... det är ärligt. Problemet är väl mer att man inte kommentera de låtarna som är riktigt usla.

Edit: Vad använder du för prylar i studion till den här låten då? Vilken mjukvara?

Tack så mycket 🙂

Jag kör med cubase SL - novation nova II - lite effekter i cubase - soundforge - + en mjukvarusynt = novation bassstation

jag har en rätt seg dator... som låter som en traktor 🙂

www.lhucid.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...