Jump to content
Annons

Äta häst eller inte?


SadamJR

Recommended Posts

Det har den senaste tiden talats och skrivits mycket om att produkter innehåller hästkött i stället för det som

anges på förpackningen. Många är väldigt upprörda. Själv tar jag det rätt lugnt eftersom jag har köpt många

av dessa maträtter och inte märkt någon skillnad alls. Har jag ätit häst så har det varit helt ok. Det är naturligtvis

inte rätt att smyga in hästköttet, men min fråga är; varför inte använda enbart hästkött i stället. Det är billigare

och folk märker ingen skillnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mjae, det handlar väl inte om hästen i sig utan om märkningen. Om man säger att det är en sak i förpackningen, men stoppar i något annat, så kanske det är fler ugglor i mossen?

I synnerhet travhästar kan ha behandlats med mycket såväl mediciner som hormoner, och ett sätt att komma undan kontroll kan ju vara att låtsas att det är nötkött.

Vad blir nästa steg, att vi maler ner hundar, grävlingar och råttor i köttfärsen? Det kan ju också vara okej, men jag vill gärna att det står på förpackningen.

Kort sagt, det är oärligt, och man ska inte luras!

Link to comment
Dela på andra sajter

Häst är ju smaskigt, jag tuggar gärna i mig lite häst, har inga problem med det alls.

Däremot är det som ni säger allmänt suspekt när matförpackningarna innehåller annat än det som står på etiketten. Tyder på allmänt slafsig attityd och fusk - vad mer har de fuskat med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...