Superfly Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Kanske stĂ€llt pĂ„ fel stĂ€lle, Ă€r det sĂ„ sĂ„ fĂ„r nĂ„gon moderator gĂ€rna flytta trĂ„den till rĂ€tt rum. Jag har ett Presonus FireStudio projeckt med 8 mic inngĂ„ngar, som vi kör med firewire till en PC med cubase 5 pĂ„. NĂ€r bandet ska spela in ( altsĂ„ live) , rĂ€cker det inte med 8 ( trummor tar ju 8, eller fler, kanaler - bara de.) SĂ„ jag ill expandera.Vill ha minst 4 men gĂ€rna 8 mic/preamps till. ( 2ch till keyboatrd, 2ch till gittaren, minst en ch till basen, resten till mig đ ) Enl Presonus ska jag kunna koppla ihop serielt min presonus med en till via firewire. HAr dock lĂ€st om folk som haft det krĂ„ngligt och inte alls sĂ„ vĂ€rst bra) Hur gör man Hört talas om ADAT nĂ„gonting? Kan man altsĂ„ kollpa in serielt pĂ„ nĂ„got vis, bara 6-8 kanaler till, till mit ljudkort, sĂ„ kjag plĂ€tsligt har 13-14 kanaler peta in mikrofoner, line in m.m? Och sen fĂ„ in allt i mitt cubase? Vad ska jag ha? Eller Ă€r det bĂ€ttre sĂ€lja den befintliga och investera i nĂ„got med flera kanaler? Sen undrar jag - vad tror Ni om denna? http://www.blocket.se/goteborg/Alesis_Multimix_16_Firewire_Mixer_Ljudkort_44996812.htm?ca=8&w=3 Ăr det "bĂ€ttre" alternativ Ă€n bygga ut min Prsonus?
adrumdrum Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Köp ett till likadant ljudkort, det bör funka, dÄ blir det dubbelt av alla ingÄngar.
Linus Postat 15 februari 2013 Postat 15 februari 2013 Kanske stÀllt pÄ fel stÀlle, Àr det sÄ sÄ fÄr nÄgon moderator gÀrna flytta trÄden till rÀtt rum.Beskrivningen av avdelningen Studiobygge lyder "Tips och rÄd om hur man bÀst löser byggandet av den fysiska studion. Ex: Akustik, isolering, material och möbler. Ej komponenter till den digitala ministudion." Nu Àr det hÀr uppenbart en trÄd om ljudkort, sÄ jag flyttar den till avdelningen Ljudkort. Men i framtiden; Àr du osÀker pÄ avdelning Àr det bÀttre att anvÀnda avdelningen AllmÀnt Àn att skapa trÄdar i en avdelning som kÀnns uppenbart fel.
Superfly Postat 16 februari 2013 TrÄdstartare Postat 16 februari 2013 Köp ett till likadant ljudkort, det bör funka, dÄ blir det dubbelt av alla ingÄngar. Som jag skrev ovan- har lÀst att det strulat för mÄnga och undrar vad annat Àn lika ljudkort man kan skaffa sig. Dessutom vill jag inte behöva köpa nytt kort utan kanse ett begagnat. Och dessto flera fabrikat / varianter som finns -större chans komma billigare undan. Eftersom ingen svarar hÀr sÄ tror jag att alesisen nedan kanske Àr bra alternativ att ersÀtt helt mitt Prosonus
BluesBoy Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 (redigerat) Behringer ADA8000 borde kunna funka bra. Har 2st till Saffire-kort. đ Edit: Hmm...ser ingen ADAT-utgĂ„ng pĂ„ ditt kort, sĂ„ dĂ„ blir det ju problem förstĂ„s. Redigerat 16 februari 2013 av BluesBoy
Bullerbyn Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Kolla detta först vad det gÀller Alesis mixern:
pme (oregistrerad) Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 Kortet du har saknar möjlighet att ha en delad sampleklocka med ett annat ljudkort. Ska man fÄ ett bra resultat med flera ljudkort sÄ ska helst ha worldclock. Men det gÄr Àven med ljudkort som kan ta klocka frÄn en annan master. Tex adat. Men varken usb eller firewire kan bÀra en sÄn klocka.
MRS8 Postat 16 februari 2013 Postat 16 februari 2013 verkar inte vara bÀsta kvaliten pÄ denna men det borde vÀl gÄ att jorda den?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.