Jump to content
Annons

Bluesnördar - se hit! Bra trummor till er!


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons

Men ge dig dummer! Klart att du fixar det? EZ Drummer betyder ju easy drummer.

Det är ju en skitlätt plugg! Och det skulle ju passa dig den här Trummorna låter ju kanon.

Jag fattar inte sånt. Det är en stor sorg. Det är nåt förståndshandikapp jag har, deprimerande när jag tänker på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan va nice. Har väntat länge på detta. Men snälla finns det ingen som bor i närheten av Guitar Nilsson som kan åka dit och lära honom detta. Hade jag haft jobb och körkort så hade jag lagt ut lite slantar på soppa och åkt och hälsat på och hjälpt honom och samtidigt tagit en fika och snackat lite skit. Men det är bara som jag tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jobb och körkort men Nilsson bor lite väl långt bort för att jag ska åka och lära honom. EZ är superlätt lära sig.

Man måste väl ha både en dator och ett daw-program att sätta in det i?

Igår höll jag på flera timmar att försöka minska en bild i MACen. Trots hjälp från flera snälla på FB fick jag ge upp.

Med Macen ska det väl följa med Garageband? Jag är för korkad för att ens öppna det. Jag har kommit till nån demogrej med olika stilar färdiga komp som country, reggea osv. Men hur jag än sitter o letar kan jag inte hitta nånting mer. Det sägs att allt man är intresserad av kan man lära sig. Jag är vrålintresserad av stadiga roliga svängiga trumprogram men att fatta nåt sånt kan jag nog aldrig lära mig. Jag är nog total idiot när det gäller datorer.

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har skype Håkan så kan jag guida dig genom garageband så du lär dig det lite snabbt hur det funkar och så. Finns säkert andra som kan komma med bättre förslag men tycker det är på tiden att du kommer igång med datainspelningen och inte bara på portan.

Jag hjälper allafall till på alla sätt jag kan bara så du vet. Bara hojta till om det skulle vara nåt.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Surt att jag inte begriper mig på att använda sånt där. 😐

Ibland när jag läser dina inlägg drabbas jag av tanken på att ett gäng av oss här skulle samla ihop oss och ge dig en helg där vi sätter oss med en dator och valfri DAW. Skulle du få sitta och pilla själv med vägledning så skulle du inse hur mycket du missat. Samt att jag tror att du trots ditt "datahandikapp" skulle både förstå och och ha mycket glädje av att spela in med dator. Fan det vore kul!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har skype Håkan så kan jag guida dig genom garageband så du lär dig det lite snabbt hur det funkar och så. Finns säkert andra som kan komma med bättre förslag men tycker det är på tiden att du kommer igång med datainspelningen och inte bara på portan.

Jag hjälper allafall till på alla sätt jag kan bara så du vet. Bara hojta till om det skulle vara nåt.

Otroligt hygglo erbjudande! Jag har länge varit sugen på att åtminstone få nåt trumprogram att fungera så jag kan göra dem i datorn, sen fortsätta med resten som vanligt i portan.

Ibland när jag läser dina inlägg drabbas jag av tanken på att ett gäng av oss här skulle samla ihop oss och ge dig en helg där vi sätter oss med en dator och valfri DAW. Skulle du få sitta och pilla själv med vägledning så skulle du inse hur mycket du missat. Samt att jag tror att du trots ditt "datahandikapp" skulle både förstå och och ha mycket glädje av att spela in med dator. Fan det vore kul!

Rörande vänligt! Att jag missar mycket utan DAW, speciellt att kunna bygga trummorna till låtarna o krogbacktrax har jag insett hela tiden. Men va fan gör man... Jag klarar som sagt inte ens av att förminska en bild i MACen, trots en massa hjälp och tutorials. Det är pinsamt, jag blir utskämd på Facebook. I PC-systemet går det lite bättre, speciellt bildhanteringen. Men sist när laptopen gav upp slog frun till o köpte en I-Mac, bägge hennes vuxna barn kör på såna, tyvärr bor de 20 resp 30 mil bort... Och ingen av de duktiga musiker jag spelar med kan nåt om såna här grejer, de fattar inte ens en porta tror jag...

Men för att återgå till de här underbara bluestrummorna har jag två frågor:

1, Går EZ Drummer ihop med Garageband?

2, Finns hela Garageband i I-Macen? Eller ska man gratis ladda hem nåt mer? Garageband ska ju i alla fall följa med gratis till I-Mac vad jag fattat? Men jag kommer bara fram till nån demosida i programmet. Om jag så håller på i timtal och klickar på varenda kvadratmillimeter av skärmen kommer jag aldrig fram till nån rec-knapp... Varje dag tänker jag att jag borde helt lägga ner det här med studio eftersom jag är för blåst i skallen. Men att bara spela live och i replokaler har jag gjort så många år, det räcker inte med det. Jag skulle tom hellre skippa den biten om jag begrep mig på studiovärlden fullt ut.

Tackar alla för er medkänsla, även Ibanez-Magnus... 🥰

Redigerat av Guitar Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt hygglo erbjudande! Jag har länge varit sugen på att åtminstone få nåt trumprogram att fungera så jag kan göra dem i datorn, sen fortsätta med resten som vanligt i portan.

Rörande vänligt! Att jag missar mycket utan DAW, speciellt att kunna bygga trummorna till låtarna o krogbacktrax har jag insett hela tiden. Men va fan gör man... Jag klarar som sagt inte ens av att förminska en bild i MACen, trots en massa hjälp och tutorials. Det är pinsamt, jag blir utskämd på Facebook. I PC-systemet går det lite bättre, speciellt bildhanteringen. Men sist när laptopen gav upp slog frun till o köpte en I-Mac, bägge hennes vuxna barn kör på såna, tyvärr bor de 20 resp 30 mil bort... Och ingen av de duktiga musiker jag spelar med kan nåt om såna här grejer, de fattar inte ens en porta tror jag...

Men för att återgå till de här underbara bluestrummorna har jag två frågor:

1, Går EZ Drummer ihop med Garageband?

2, Finns hela Garageband i I-Macen? Eller ska man gratis ladda hem nåt mer? Garageband ska ju i alla fall följa med gratis till I-Mac vad jag fattat? Men jag kommer bara fram till nån demosida i programmet. Om jag så håller på i timtal och klickar på varenda kvadratmillimeter av skärmen kommer jag aldrig fram till nån rec-knapp... Varje dag tänker jag att jag borde helt lägga ner det här med studio eftersom jag är för blåst i skallen. Men att bara spela live och i replokaler har jag gjort så många år, det räcker inte med det. Jag skulle tom hellre skippa den biten om jag begrep mig på studiovärlden fullt ut.

Tackar alla för er medkänsla, även Ibanez-Magnus... 🥰

Nja, jag är inte helt hundra men jag tror inte det funkar med samplingsprogram så som EZDrummer. Däremot så funkar ju vanliga effekter, tredjepartpluggar så som waves. Men det är väldigt begränsat. Tror det bara går att inserta på masterregeln?!

Garageband ska vara helt gratis och ingå i operativet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag är inte helt hundra men jag tror inte det funkar med samplingsprogram så som EZDrummer. Däremot så funkar ju vanliga effekter, tredjepartpluggar så som waves. Men det är väldigt begränsat. Tror det bara går att inserta på masterregeln?!

Garageband ska vara helt gratis och ingå i operativet!

Så EZ Drummer går inte att använda i min Mac? Skulle jag ge mig på nåt i datorn så vore det ju EZ Drummer. Men då går inte inte det?

Då är det alltså bara precis likadant med EZ Drummer som allt annat jag hade tyckt vara kul att göra i en dator, det går inte...

Här ser ni än tydligare hur borta i skallen jag är. Jag trodde det var självklart att man kunde använda det i en DAW som tex Garageband. Men Garageband kanske inte är en DAW?

De som använder EZ Drummers otroligt enkla system, hur gör alla dom då?

Link to comment
Dela på andra sajter

ez drummer går hur bra som helst på mac. ja kör ju mac/hack och har gjort det i flera år och har alla ezx paketen och det fungerar klockrent i garageband. Jag gör ju allt mitt i garageband. Varför krångla till det liksom. Gooooo Håkan gooooooo. Bara sätta dig ner att pula.

Ok, kalas... Jag fattade kanske KillWithSkill fel...

Då ska jag försöka öppna Garagebandprogrammet. Det kanske tar ett år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har installerat ez drummer så öppnar du bara garageband och skapar ett nytt projekt med ett programvaruinstruments spår sen har du en flik till höger där man kan leta effekter mm där letar man reda på ez drummer sen kör man bara. Hoppas du blir klokare annars får jag guida lite mera komplicerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det ser ut som att man kan göra det....

Edit: Många schyssta bluesdemos på deras hemsida. 🙂

Edit 2: Låter förj-a bra! Måste köpa och trigga om alla inspelningar. 😛

Redigerat av BluesBoy
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har installerat ez drummer så öppnar du bara garageband och skapar ett nytt projekt med ett programvaruinstruments spår sen har du en flik till höger där man kan leta effekter mm där letar man reda på ez drummer sen kör man bara. Hoppas du blir klokare annars får jag guida lite mera komplicerat.

Ja jävlar du?! ☺️

Man lär sig nått nytt varje dag! 🙂

Hittade en video som förklarar lite mer och visar var & hur!

03:50 in börjar det!

http://youtu.be/WWAJM0A61WY

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...