Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Överväger att byta ut min mac år 2008 mot denna. Mac pro 8core 2.8ghz med 6gb ram.

Borde ju vara hyfsat snabb maskin. Men synpunkter tas gärna emot

Annons
Posted

Har just köpt den nya iMac 27' i7 med 8GB ram. Kör Logic Pro och den CPU mätaren rör sig knappt när jag kör projekt som min gamla iMac 2009 3.06GHZ dual core gick i rött. Då talar vi rätt tunga projekt med runt 20 kanaler blandat midi och wav.

Att jag nu även kan använda den som extern skärm till min Macbook Air för jobbet är en trevlig bonus.

Mycket nöjd alltså.

Posted

det låter bra. kommer köra lite blandat. inte bestämt mig om jag ska vara kvar i logic. det lutar åt studio one eller t.o.m kanske cubase 7. dock har jag lite funderingar kring ljudkort. har idag apogee duet 1. den går ju på FW. det finns ju inte på dom nya. så det blir väl och gå tillbaka till ett usbkort. motu eller nåt i den klassen.

Posted

ok. 🙂 det finns tydligen thunderbolt till fw kabel för 270kr. så det behövs inget nytt ljudkort.