Jump to content
Annons

Två tips till Studio


northpaw

Recommended Posts

Tips för tidningen:

Tiden är mogen för mig att spela in gitarrspår på mina grejor. Letar gitarr, vet vilken modell jag vill ha, men marknaden är full av original och kopior. Originalet är utanför min budget, även begagnat, och kopiorna finns i olika prisklasser, många är riktigt billiga. Men vilka är bra, vilka är dåliga? Skulle vara kul att läsa ett test av någon väl vald gitarrmodell från olika tillverkare, originalet plus kopior i olika prisklasser. Kan de va nåt?

Tips för sajten:

Kan man inte ha ett eget rum i forumet för tips till tidningen? Jag letade runt men hittade inget passande för ovanstående tidningstips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag brukar kolla i MM där dom har mer fokus på guror & basar, stärkare och effektpedaler än Studio har + att den är på svenska. Dom testar även prylar

på mjukvarusidan ljudkort mm oxå.

Tycker också Studio borde bredda sig lite mer. Det finns ju andra sätt att

göra musik på än att sitta framför en dator och köra mjukvara hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrtester är förmodligen inget du kommer att hitta i Studio inom den närmaste framtiden. Men vi vet att vi har många gitarrister i läsekretsen, något vi tänker ta fasta på genom att erbjuda tips och råd speciellt riktade till er. Mjukvarueffekter för gitarr är tex något vi kommer att skriva en hel del om framöver.

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast anledningen till att Studio inte vill bredda sig bör ju ligga i faktumet att det redan finns stora tidningar på den platsen. Det skulle inte vara värt det utrymmesmässigt och marknadsmässigt att ta det steget. Det är jag helt övertygad om. För ska man testa guror finns dte ju så sjukt mycket grejer att skriva och så många kopior att testet kanske inte innefattar det du vill läsa. Skulle vara svårt att tillgodose så många människor.

Det är nog stort att ha gått om MM och blivit sveriges största tidning för inspelning.

Så om man vill ha koll på mer guror så är det såna tidningar man får vända sig till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast anledningen till att Studio inte vill bredda sig bör ju ligga i faktumet att det redan finns stora tidningar på den platsen. Det skulle inte vara värt det utrymmesmässigt och marknadsmässigt att ta det steget. Det är jag helt övertygad om. För ska man testa guror finns dte ju så sjukt mycket grejer att skriva och så många kopior att testet kanske inte innefattar det du vill läsa. Skulle vara svårt att tillgodose så många människor.

Det är nog stort att ha gått om MM och blivit sveriges största tidning för inspelning.

Så om man vill ha koll på mer guror så är det såna tidningar man får vända sig till.

Det verkar tycker jag när jag kollat in MM:s senare nr att dom tagit

upp klappjakten genom liksom Studio bifoga cd-skivor, samt att dom

lagt mer krut på t ex mjukvarusyntar mm. Det beror nog säkert på

att dom märkt att Studio gått framåt, men hur kommer det sig att

inte Studio får plats med lite mer bredd när MM verkar klara det ?

Tidningarna har ju ungefär lika många sidor ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar tycker jag när jag kollat in MM:s senare nr att dom tagit

upp klappjakten genom liksom Studio bifoga cd-skivor, samt att dom

lagt mer krut på t ex mjukvarusyntar mm. Det beror nog säkert på

att dom märkt att Studio gått framåt, men hur kommer det sig att

inte Studio får plats med lite mer bredd när MM verkar klara det ?

Tidningarna har ju ungefär lika många sidor ?

MM har ju inte Studios (nybörjar)tips, utan inriktar sig helt på tester och reportage om musiker och kända inspelningssstudios...

Edit: paranteserade

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet som uppstår då är att tidningen kan komma till ett stadie där den inte är bäst på nåt utan medelmåtta på det mesta och på så sätt stärker man inte direkt sin marknadsposition som tidning.

Hellre nischa sig och ha sin egna profil än att bli en tidning i mängden antar jag.

Ingen idé att härma en annan tidning utan bättre att utveckla sin egen istället. Så skulle iaf jag tänka om jag ägde en tidning som Studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Kan som sagt vara farligt att vara bäst på ingenting och skriva lite om allting...

Nej, olsberg och stålbröst, bliv vid edra läster...

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips för tidningen:

Tiden är mogen för mig att spela in gitarrspår på mina grejor. Letar gitarr, vet vilken modell jag vill ha, men marknaden är full av original och kopior. Originalet är utanför min budget, även begagnat, och kopiorna finns i olika prisklasser, många är riktigt billiga. Men vilka är bra, vilka är dåliga? Skulle vara kul att läsa ett test av någon väl vald gitarrmodell från olika tillverkare, originalet plus kopior i olika prisklasser. Kan de va nåt?

någon här på forumet skrev en ganska bra sak. i stil med:

skaffa dig en billig första gitarr och lär dig spela. när du sedan kan känna skillnad på en bra och dålig gitarr, och vad som passar dig bäst, så skaffar du en som funkar för dig.

ingen ide att läsa tester och fråga andra, mer än möjligen allmänt om priset för en viss modell kan vara rimligt. det handlar i slutet om vad just du tycker om.

kom dessutom ihåg att även två fender(om vi kallar det orginal) av samma modell kan låta och kännas olika.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...