Jump to content
Annons

von Wolfenstein


von Wolfenstein

Recommended Posts

Jaha, presentation då..

Varg var namnet, Norrköping är hemvisten.

Vad jag spelar beror på vilket humör jag är på, just nu är det mest svenska visor, skillingtryck och amerikansk folk.

Musikalisk historia innehåller ett gäng band i olika genrer, inte utgiven på något bolag dock men har heller inte kämpat för det. Jag trivs bäst i studion och bolagen vill oftast att man ska synas. Har lirat black metal, death metal, speed metal, power metal, rock, hårdrock, trallpunk, punkrock, psychobilly, country, bluegrass, svensk folk, irländsk folk, amerikansk folk.. nån slags synth-metal.. osv. 🙂 Är inte band-aktiv idag men dyker det upp något så hoppar jag på.

[Edit] Spelar i ett band nu men jag gör inget direkt, spelar bara det jag blir tillsagd att spela vilket är lite trist ibland men det kanske leder till något annat? Kul att vara igång igen hur som helst. [/Edit]

Influeras av lite olika saker, de mest förvånande saker kan inspirera.

Hanterar gitarrer av olika slag, mandolin och andra skumma stränginstrument och försöker lära mig klaviaturer.

Gör gärna om eller utvecklar andras låtar och skriver inte så mycket eget längre av någon anledning. Vann första pris för bästa gitarrist '94 och sämsta trummis '95 och går lokalt under det smickrande namnet synkopkungen, leker gärna med olika stämningar och gör ofta låtar som ingen klarar av att spela 🙂

Utbildad ljudtekniker i början av 90-talet, jobbade några år i en studio som spelade in dansband och körde en hel del live-gig mest inom metal men även pub-gig. Sjunga borde jag låta bli men gör det ändå. Det får duga som presentation tror jag..

Jag har läst en del här och fått mycket bra tips, uppskattar att forumet finns och gläds över den kreativitet som frodas där ute i landet.

Redigerat av von Wolfenstein
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...