Jump to content
Annons

HalionOne ljudbanker, C7


Frekvens

Recommended Posts

Tjena forumet!

Har kollat efter alla möjliga lösningar, installerat om HalionOne, installerat ljudbankerna (.hsb) i defaultmappen som anges av installationsprogrammet, installerat dom på min ljudbanksdisk, kört Locate Contents men bankerna hittas ändå inte...!

Innan jag letar upp den i Locate Contents, syns ingenting i filträdsfönstret i HalionOne. Efter jag gjort det ser det ut som i min bifogade fil, och nu är inte allt där "upp-plussat", men inga Halionbanker finns någonstans i listan..

gick ju från C4 till 6.5, och sedan graceuppgraderingen till 7:an. Hade inga problem med bankerna i 4:a, (som fortfarande är installerad på datorn). Men nu tog jag bort allt vad halion hette, bara för att den gick mig på nerverna, och tänkte att en clean installation av HalionOne skulle lösa biffen.

Så är det någon som har en rimlig lösning, eller ska jag vända mig till Steinberg support?

post-7697-0-38437200-1358469009_thumb.jpg

Redigerat av Frekvens
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej! Tack för länken!

Men trots att jag gjort det som står, till punkt och pricka, tre gånger, efter att ha ominstallerat halionOne och dess ljudbank ytterligare. Mediabay hittar mappen, men inga ljud i Halion. Det syns heller inget om mappen i fråga är markerad i Mediabay (det borde väl visas presets och dylikt i stora rutan?)

Då undrar jag:

Under C:Program Data>Steinberg>HalionOne Soundbanks ligger ju genvägar till i mitt fall "Halion sounds" på min D: hårddisk. Verkar logisk att de ska kunna hittas i HalionOne med genvägarna så att säga.

Men ska det finnas någon koppling till modermappen under VST Sound mappen också, längst ner i Mediabay? Här ligger ju Loopmash, Groove Agent one presets t.ex.

Frustrerande. Samtidigt som jag skulle kunna leva ett redigt liv utan HalionOne, där jag kan mappa om ljud från gamla projekt till en annan plugg. Men en del är ju mer komplexa och proddade... Samtidigt SKA det ju funka.

😐

Redigerat av Frekvens
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...