Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej

har spelat in ett intro till en lÄt pÄ 200 bpm men glömde att Àndra till 140 som tempo. SÄ hur Àr snabbaste sÀttet att fÄ samma tempo som 200 fast i 140 bpm?

det gÄr att Àndra i piano rollen kortare toner för att bygga upp i samma tempo men det kommer ta Är. sÄ mÄste finnas ett enda knapptryck sÄ piano rolls tonerna blir baserade pÄ 140 bpm istÀllet.

Annons
Postat

Finns det ingen timestrech för hela lÄten och kan du avmarkera vissa spÄr sÄ att de inte berörs utav det? I sÄ fall kan du ju bara Àndra tempot tills noter ligger rÀtt mot griden.

Postat

Samma tempo som 200 fast i 140 ? ? Det gÄr inte ihop för mig.

Inte mig heller först, men jag tror hen menar att hen spelat in mot (typ) extern metronom en slinga som gÄr i 140 bpm men att lÄten, enligt tempomarkören, gÄr i 200 bpm.

Postat
Inte mig heller först, men jag tror hen menar att hen spelat in mot (typ) extern metronom en slinga som gÄr i 140 bpm men att lÄten, enligt tempomarkören, gÄr i 200 bpm.

DÄ Àr det ju bara exportera ut Audio och ta in det igen Men,

det gÄr att Àndra i piano rollen kortare toner för att bygga upp i samma tempo men det kommer ta Är.

Tyder pÄ att det inte Àr inspelat nÄgot Audio.

Postat (redigerat)

Är allt i midi sĂ„ Ă€r det vĂ€l bara att Ă€ndra tempo pĂ„ lĂ„ten? Kan inte FL, men leta upp var du stĂ€ller in tempot pĂ„

lÄten.

mvh/Peter

Om det Àr tempot du ska Àndra, sÄ sitter den vid "play"-knappen pÄ transport-panelen.

Redigerat av Sleap
Postat

bra jobbat alla 🙂

Linus tack för de rÀtta svaret, var bara att markera alla toner och Àndra till 140BPM frÄn 200 och hÄlla inne höger shift och dra de i rÀtt tempo.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.