Jump to content
Annons

samma tempo som 200 bpm fast ska ha i 140 bpm


123qwe123qwe

Recommended Posts

hej

har spelat in ett intro till en låt på 200 bpm men glömde att ändra till 140 som tempo. Så hur är snabbaste sättet att få samma tempo som 200 fast i 140 bpm?

det går att ändra i piano rollen kortare toner för att bygga upp i samma tempo men det kommer ta år. så måste finnas ett enda knapptryck så piano rolls tonerna blir baserade på 140 bpm istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Samma tempo som 200 fast i 140 ? ? Det går inte ihop för mig.

Inte mig heller först, men jag tror hen menar att hen spelat in mot (typ) extern metronom en slinga som går i 140 bpm men att låten, enligt tempomarkören, går i 200 bpm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mig heller först, men jag tror hen menar att hen spelat in mot (typ) extern metronom en slinga som går i 140 bpm men att låten, enligt tempomarkören, går i 200 bpm.

Då är det ju bara exportera ut Audio och ta in det igen Men,

det går att ändra i piano rollen kortare toner för att bygga upp i samma tempo men det kommer ta år.

Tyder på att det inte är inspelat något Audio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är allt i midi så är det väl bara att ändra tempo på låten? Kan inte FL, men leta upp var du ställer in tempot på

låten.

mvh/Peter

Om det är tempot du ska ändra, så sitter den vid "play"-knappen på transport-panelen.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...