Jump to content
Annons

rockdemon

Recommended Posts

Jag spelar bas i ett band och vi köra IEM o därigenom så lajnar jag basen. För att göra ljudet lite trevligare o intressantare så började jag fundera på en enkel multieffektpedal. Det står mellan zoom och vox, dom är i samma prisklass o verkar vara gasnak snarlika. Har ingen möjlighet att testa dom men ni här kanske har erfarenheter eller åsikter? Samt att jag inte hittar nåt på hemsidorna om huruvida de har högtalarsimulering eller ej? Har haft en roland multieffektpedal till gitarr o där fanns det alltid om ljudet skulle vara line out eller till en cab. Det är ju väldigt stor skillnad men ändå står det inget om det på deras produksidor. Nån som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

zoom: "13 different bass amp and stomp box modeling choices" - kan inte tänka mig att det inte innefattar högt sim

vox: "effects are categorized as pedal, amp, drive, cabinet, modulation, delay, and reverb effects"

bara sådär skulle jag säga vox som märke utan att uttala mig om specifik pedal

verkade finnas mer lull lull på zoomen

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag har en Vox ToneLab till gitarren, och jag har varit nöjd med den. Har dessutom provat några och hört(för många) zoom-effekter som har låtit skräp, så därför rekommenderar jag Voxen även om jag inte har testat just den modellen till bas. På min ToneLab kan jag välja amp eller line. Har dock alltid kört line-läge även om jag kör till stärkare, för jag tycker att det finns lite mer bett att hämta. Amp-signalen lägger till en viss otydlighet i ljudet som jag inte är helt förtjust i, men det kanske är bättre på senare modeller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...