Fredrik90 Posted January 3, 2013 Posted January 3, 2013 Tja! Har stött på ett problem jag aldrig haft tidigare. När jag har laddat ner en acapella och skall lägga in filen i ableton så står det " This file may be corrupt or not licenced".. Hur ändrar jag detta? Tacksam för svar!
Linus Posted January 3, 2013 Posted January 3, 2013 Trasig nedladdning skulle jag säga. Vilket format är det på ljudfilen?
Fredrik90 Posted January 3, 2013 Author Posted January 3, 2013 Den står som Mpeg, men har laddat ner den från Acapellas 4 u.. De senaste 3 nedladdningarna har varit så här. Aldrig sett det innan liksom :
Linus Posted January 3, 2013 Posted January 3, 2013 Tveksamt att det är en mp3. Hur stor är filen? Jag misstänker att du sparat ner en 404-html som .mp3.
DrivKraft Posted January 3, 2013 Posted January 3, 2013 Hej Fredrik, Audacity ( http://audacity.sourceforge.net/?lang=sv ) ska klara av att importera mpeg. Importera och exportera till ett annan format. Kanske kan det funka? Fridens Anders
ConnyG Posted August 5, 2013 Posted August 5, 2013 (edited) Jag brukar köra dessa filer genom "NCH Switch" (mac/pc) som är ett ljudkonverteringsprogram av den bättre sorten. Välj vilket format, upplösning du vill konvertera till vilket innebär adjös med krypteringen.. funkar alltid för mig. 🙂 Edited August 5, 2013 by ConnyG
Recommended Posts