Joakimbuller Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 (redigerat) Hej allesammans! Jag tĂ€nkte ta tillfĂ€llet i akt och anvĂ€nda den hĂ€r hĂ€rliga delen av forumet och berĂ€tta lite varför jag hamna pĂ„ ett forum om studio och allt vad det nu kan innefatta. TĂ€nkte börja med att dra min historia och kan förvarna om att det kan bli en hel uppsats. Jag Ă€r uppvuxen i ett hem dĂ€r musik alltid varit ganska nĂ€ra inpĂ„, men jag fĂ„r nog ta och sĂ€ga att pappa har alltid varit lite av en inspirationskĂ€lla sĂ„ tĂ€nkte dra lite kort varför. Pappan min heter Göran och Ă€r uppvuxen i Göteborg och blev i relativt tidig Ă„lder med dragen som ljudtekniker i ett band som sedan skulle fĂ„ namnet Jerusalem. Han hade ingen kunskap om ljudteknik vid detta tillfĂ€lle men han har alltid varit och Ă€r mĂ€nniskan som bara ska lĂ€ra sig och veta allt om allt. Allt eftersom han utvecklades sĂ„ började bandet ta fas. Dom har turnĂ©rat runt om i vĂ€rlden och var för er som inte kĂ€nner till(sĂ€ger detta med 90% sĂ€kerhet men Ă€r lite foggy pĂ„ detaljerna) Sveriges första rockband att vara med i MTV. Han producerade och var ljudtekniker Ă„t dom men har Ă€ven haft ett flertal festivaler dĂ€r han hjĂ€lpt till med allt frĂ„n Rolling Stones till Cornelis Vreeswijk. Jag har följt pappa lite med ljudtekniken ocksĂ„ och har roddat och fixat lite runtom i Sverige och Ă€ven hĂ„llt i ljudet pĂ„ endel mindre tillstĂ€llningar. Jag Ă€r 3 syskon varav 2 har spelat genom mina Ă„r vilket har gjort att jag ocksĂ„ vill spela och utifrĂ„n att dom inte riktigt ville lĂ€ra mig sĂ„ har jag utvecklat ett bra gehör och fick lĂ€ra mig den vĂ€gen. I sexan började jag spela gitarr lite seriösare men fortfarande pĂ„ egen hand. Jag har sedan i högstadiet gĂ„tt gitarrkurser och fick sjunga för skolan(första framförande framför nĂ„gon) i 8:an vilket var riktigt nervöst. Förra Ă„ret gick jag ur gymnasium dĂ€r jag studerade musik med gitarr som huvudinstrument och sĂ„ng som biinstrument. Jag har alltid varit vĂ€ldigt bred i musikstilen och har dĂ€rför en förmĂ„ga att blanda in mĂ„nga genrer nĂ€r jag gör musik. Just nu Ă€r jag aktiv med att bygga upp studion för att spela in mer och lĂ€ra mig mer kring det ocksĂ„. För drygt en mĂ„nad sedan blev jag Ă€ven ny leadgitarrist i ett coverband som heter Whatever som har spelat mestadels i vĂ€stra götaland men har Ă€ven varit i Val Thorens och sĂ€songat och nu i februari-mars sĂ„ ska vi ivĂ€g till Bad Gastein för att hĂ„lla i lite afterski musik! Nu framöver Ă€r tanken att plugga pĂ„ SAE i Stockholm och dĂ€r hĂ€nger det mellan att jag antingen vill LĂ€sa APP(Audio production program) eller AEP(Audio Engineer program) för att utveckla mig mer som ljudtekninker/studiotekniker och producering. Hoppas att nĂ„gon tycker det Ă€r intressant att lĂ€sa denna uppsatsen! Peace đ Redigerat 3 januari 2013 av Joakimbuller
slejnard Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 VĂ€lkommen hit. Ja Jerusalem har man minsann hört en del. Bra uppsats! đ
basshole Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 VÀlkommen! P.s Val Thorens? Tango? IsÄfall: Fortfarande tunga restriktioner pÄ ljudvolym dÀr?
Âźoffe Postat 3 januari 2013 Postat 3 januari 2013 Tjena mannen! VĂ€lkommen. HĂ€r kommer du att trivas, kivas och upplivas!
Joakimbuller Postat 3 januari 2013 TrÄdstartare Postat 3 januari 2013 Tackar för alla hÀrliga vÀlkomnande VÀlkommen! P.s Val Thorens? Tango? IsÄfall: Fortfarande tunga restriktioner pÄ ljudvolym dÀr? Yes tango var det men jag har ingen koll pÄ om det var sÄ mycket restriktioner pÄ ljudvolymen dock
Joakimbuller Postat 3 januari 2013 TrĂ„dstartare Postat 3 januari 2013 VĂ€lkommen hit. Ja Jerusalem har man minsann hört en del. Bra uppsats! đ ForsĂ€ttar tacka för vĂ€lkomnandet och kul att ni lĂ€ste igenom det! Kul att du kĂ€nner till dom och tack! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.