Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej allesammans!

Jag tÀnkte ta tillfÀllet i akt och anvÀnda den hÀr hÀrliga delen av forumet och berÀtta lite varför jag hamna pÄ ett forum om studio och allt vad det nu kan innefatta.

TÀnkte börja med att dra min historia och kan förvarna om att det kan bli en hel uppsats. Jag Àr uppvuxen i ett hem dÀr musik alltid varit ganska nÀra inpÄ, men jag fÄr nog ta och sÀga att pappa har alltid varit lite av en inspirationskÀlla sÄ tÀnkte dra lite kort varför. Pappan min heter Göran och Àr uppvuxen i Göteborg och blev i relativt tidig Älder med dragen som ljudtekniker i ett band som sedan skulle fÄ namnet Jerusalem. Han hade ingen kunskap om ljudteknik vid detta tillfÀlle men han har alltid varit och Àr mÀnniskan som bara ska lÀra sig och veta allt om allt. Allt eftersom han utvecklades sÄ började bandet ta fas. Dom har turnérat runt om i vÀrlden och var för er som inte kÀnner till(sÀger detta med 90% sÀkerhet men Àr lite foggy pÄ detaljerna) Sveriges första rockband att vara med i MTV. Han producerade och var ljudtekniker Ät dom men har Àven haft ett flertal festivaler dÀr han hjÀlpt till med allt frÄn Rolling Stones till Cornelis Vreeswijk.

Jag har följt pappa lite med ljudtekniken ocksÄ och har roddat och fixat lite runtom i Sverige och Àven hÄllt i ljudet pÄ endel mindre tillstÀllningar.

Jag Àr 3 syskon varav 2 har spelat genom mina Är vilket har gjort att jag ocksÄ vill spela och utifrÄn att dom inte riktigt ville lÀra mig sÄ har jag utvecklat ett bra gehör och fick lÀra mig den vÀgen. I sexan började jag spela gitarr lite seriösare men fortfarande pÄ egen hand. Jag har sedan i högstadiet gÄtt gitarrkurser och fick sjunga för skolan(första framförande framför nÄgon) i 8:an vilket var riktigt nervöst. Förra Äret gick jag ur gymnasium dÀr jag studerade musik med gitarr som huvudinstrument och sÄng som biinstrument. Jag har alltid varit vÀldigt bred i musikstilen och har dÀrför en förmÄga att blanda in mÄnga genrer nÀr jag gör musik.

Just nu Àr jag aktiv med att bygga upp studion för att spela in mer och lÀra mig mer kring det ocksÄ. För drygt en mÄnad sedan blev jag Àven ny leadgitarrist i ett coverband som heter Whatever som har spelat mestadels i vÀstra götaland men har Àven varit i Val Thorens och sÀsongat och nu i februari-mars sÄ ska vi ivÀg till Bad Gastein för att hÄlla i lite afterski musik!

Nu framöver Àr tanken att plugga pÄ SAE i Stockholm och dÀr hÀnger det mellan att jag antingen vill LÀsa APP(Audio production program) eller AEP(Audio Engineer program) för att utveckla mig mer som ljudtekninker/studiotekniker och producering.

Hoppas att nĂ„gon tycker det Ă€r intressant att lĂ€sa denna uppsatsen! Peace 🙂

Redigerat av Joakimbuller
Annons
Postat

Tackar för alla hÀrliga vÀlkomnande

VĂ€lkommen!

P.s Val Thorens? Tango? IsÄfall: Fortfarande tunga restriktioner pÄ ljudvolym dÀr?

Yes tango var det men jag har ingen koll pÄ om det var sÄ mycket restriktioner pÄ ljudvolymen dock

Postat

VĂ€lkommen hit. Ja Jerusalem har man minsann hört en del. Bra uppsats! 🙂

ForsĂ€ttar tacka för vĂ€lkomnandet och kul att ni lĂ€ste igenom det! Kul att du kĂ€nner till dom och tack! 🙂

Postat

Hej Ä vÀlkommen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.