Jump to content
Annons

ExpressCard med ASIO till bärbar dator


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Hej.

Har en bärbar dator (HP 8530p) med sk ExpressCard54-plats. Ej att blanda ihop med PCMCIA.

Se här: http://sv.wikipedia.org/wiki/ExpressCard (jag har alltså varianten 54)

Min fråga nu är om det finns något ljudkort med ASIO av typen ExpressCard54? Har inte lyckats hitta något vettigt när jag googlar runt.

Man stöter ofta på tex Creative Sound Blaster X-Fi ExpressCard 54 men den har tyvärr inte ASIO...

Så... Några tips? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har ju USB 2.0 på datorn. Välj ett sådant ljudkort i stället! 😉

Sanning, men då har jag något som "hänger och släpar", i och med att det är just en bärbar dator skulle jag vilja ha så mycket som möjligt "inbyggt" så att säga. Särskilt när datorn redan är förberedd med ExpressCard/54.

Redigerat av Dj_Aladdin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att det "hänger och släpar" än att det sticker ut ur datorn och lätt bryts sönder. Det enda Expresscard56 jag känner till som skulle funka (men tillverkas inte längre) är väl Creatives Sound blaster x-fi. Jag har ett PCI x-fi kort i en av mina stationära äldre datorer och där finns det en ASIO-drivrutin Creative gjort.. Min vi talar äldre prylar nu.

Rekommenderar fortfarande att du kollar upp ett USB 2.0 kort.. Vill du ha ett riktigt bra kort kolla in t.ex RME Babyface så får du fina micpreamps också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...