Jump to content
Annons

Akustisk gitarr i flyttbil under natten?


Brannstrom

Recommended Posts

Annons

Elgitarrer är det nog ingen fara med, jag har ofta lämnat mina ute i bilar när det varit svinkallt. Men akusten borde du väl kunna ta som "handbagage" i eget fordon?

Grejen är väl att om de blir nedkylda ska man värma dem sakta, inte ta upp den ur fodralet och låta både fodral o gitarr stå nånstans där det är svalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu när det är vinter, så är det dessutom som regel torrare i luften - och det innebär också en risk. Jag hade absolut tagit acken i den egna bilen istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrer ska inte vara nånstans annanstans än i sängen under täcket där förhållanderna är optimala... 😉 don't do it! Elgitarrer funkar dock om det är bra kvalité på träet. Men förvänta dej dålig intonering efteråt. Och möjligtvis nån spricka om du skulle ha riktig, riktig otur.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag tror det är lungt det vill säga om du har bra fodral till dom. Dom kommer långsamt att kylas av och värmer du sen upp dom i samma takt så ska det nog inte vara några problem. Luftfuktigheten är nog ungefär den samma inne som ute. Tror i alla fall inte den är speciellt mycket högre inne i och med att dom flesta av oss här i sverige har nån form av konstant uppvärmning av våra bostäder vintertid. Men kolla sånt för säkerhets skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...